Avatar billede Mettelangkjaer Nybegynder
14. november 2012 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pivottabel - organisering af data

Jeg har problemer med at tilføje en ekstra kolonne til det datasæt jeg typisk bruger til at skabe en pivottabel ud fra (det skal siges at dette datasæt ikke er et jeg selv har sat op).

Når jeg forsøger at markere den ekstra kolonne som er sat ind længst til højre for de andre kolonner og vælger 'Create PivotTable', får jeg fejlmeddelelsen:
"The PivotTable Field name is not valid. To create a PivotTable Report, you must use data that is organized as a list with labeled columns. If you are changing the name of the PivotTable field, you must type a new name for the field"

Jeg har forsøgt mig med at bruger format painter, men dette virker ikke.
Er der nogen der har svaret på hvordan jeg kan få denne nye kolonne inkluderet i et allerede godkendt datasæt, så jeg kan lave en pivottabel?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede tbak Nybegynder
14. november 2012 - 17:13 #1
Det betyder blot at mindst et af feltnavnene (overskrifterne på kolonnerne) mangler eller indeholder en karakter, som ikke kan bruges i en pivottabel.
Prøv at ændre feltnavnene.
Avatar billede Mettelangkjaer Nybegynder
14. november 2012 - 20:48 #2
Det er helt almindelig tekst, ligesom i de andre kolonner, hvor jeg godt kan skabe en pivottabel. Formatet er general og der er kun bogstaver i overskrift-cellen???
Avatar billede store-morten Ekspert
14. november 2012 - 23:33 #3
Der må ikke være tomme celler mellem overskrifterne på kolonnerne.
Avatar billede Mettelangkjaer Nybegynder
19. november 2012 - 11:50 #4
Tak, det virker nu... Skriv et svar, så skal I få point, hvis I vil.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. november 2012 - 20:40 #5
Velbekomme