Avatar billede kak Nybegynder
16. november 2012 - 14:43 Der er 1 løsning

VPN på Windows Server 2008

Jeg har udskiftet en gammel Windows 2003 server med en 2008. På den gamle var der opsat VPN, og det virkede fint. Jeg har så opsat VPN på den nye, men det virker kun delvist. Jeg kan godt forbinde, men ikke få adgang til shares på netværket (eller pinge noget på netværket).

Under "Routing and Remote Access" på serveren, kan jeg under "Remote Access Clients" se at jeg er forbundet, men under status står der "Not NAP-capable". Jeg er i tvivl om det er grunden til problemet? Har selvfølgelig søgt på det, og fundet en masse guides osv., men det er ikke lykkes mig, at få det løst.

Det skal siges, at serveren blot er en fil-server og ikke har AD installeret. En del af det jeg har fundet ved NAP beskriver, at man skal tilføje pc'en til domænet, men det er jo ikke relevant her.

Nogle gode idéer til en løsning?
Avatar billede kak Nybegynder
20. november 2012 - 13:16 #1
Ingen svar, så jeg lukker :-(