Avatar billede scox Nybegynder
17. november 2012 - 19:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se HD film og Streaming..hvad skal skiftes?

Hej eksperter

Jeg har en stationær pc:

AMD Athlon 2850e
(RS780M03A1-8EKSMH)
4gb dd2 ram

ATI radeon HD 3200 Integrated

250 W strømforsyning

Jeg skal kun bruge den til at streame og se hd film på ingen spil etc.

Men jeg kan ikke rigtig finde rundt i junglen af grafikkort?? og er det det der skal skiftes?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede kimtheman Novice
17. november 2012 - 20:56 #1
Tja da dit grafikkort hedder ATI radeon HD. Så skulle man jo mene det kan trække HD.

Hvad kan du trække den op til inde i skærm indstillinger?
Avatar billede lclemens Nybegynder
17. november 2012 - 21:21 #2
Som udgangspunkt er det cpu'en som bliver belastet. Hvad siger joblisten, når du afspiller hd?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. november 2012 - 21:30 #3
Har du prøvet og afspille en HD film på den?.. Hvilket program og styresystem benytter du?
Avatar billede scox Nybegynder
18. november 2012 - 10:44 #4
@Iceclemens kigger lige på joblisten her lidt senere...

@blueeyes ja har prøvet både 1080p og 720p afspillet i VLC player, og jeg streamer fra nfl network og moto gp. hvor der er strid "lag"...og hvis jeg tilslutter min kammerats bærbar (lidt et bæst) kører det helt fint
Avatar billede Blueeyez Mester
18. november 2012 - 11:09 #5
#4 Oka så vil jeg som de andre anbefale dig joblisten for og se cpuen

men osse lige hente programmet GPU-Z til og holde øje med belastningen på dit grafikkort, du kan hente GPU-Z her: http://www.techpowerup.com/gpuz/

Årsagen er da grafikkortet er integreret så kunne jeg nemt forestille mig det er den der får høvl lige så vel som det kunne være cpuen...
Avatar billede scox Nybegynder
18. november 2012 - 13:29 #6
Hej igen

Fik testet med joblisten...cpu kører max 50 og der er ikke andet der tager noget (max 02)

Jeg har kigget på max opløsning på skærmen er 1280x1024

@blueeyes henter lige det program..
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. november 2012 - 16:28 #7
Du kan prøve et lille fif. Gå i

settings > show all settings > input / codecs

og forøg de relevante cache-indstillinger.
Avatar billede scox Nybegynder
31. januar 2013 - 07:36 #8
@blueeyes det var cpu'en der var for dårlig...skriv et svar så godkender jeg
Avatar billede Blueeyez Mester
31. januar 2013 - 14:12 #9
#8 Glad for du fandt ud af det :)