Avatar billede pcmalle Juniormester
06. december 2012 - 11:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelse via browser holder op med at virke.

Gennem nogen tid har jeg haft det problem at internetforbindelsen via en browser, pludselig holder op med at fungere.
Jeg kan stadig pinge f.eks. jubii.dk eller google.com med svar tilbage, men kan ikke åbne siderne i Chrome eller IE.
Nulstilling af netværkskortet er ikke nok; computeren skal genstartes før det virker igen.

Styresystemet er WIndows 8.

Håber nogen har nogle gode forslag.

/pcmalle
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2012 - 13:36 #1
hvad er det for en pc
bundkort

styresystem--bit version (32 eller 64 bit)

ofte kan det være spyware eller andet der lukker den ned
hent denne her og opdater den inden brug

http://www.malwarebytes.org/

sæt den på

udfør en fuldstændig scaning

lad den fjerne hvad den ville finde - finder den ikke noget er du ikke ramt af sådan noget skidt
så er det udelukket
m.v.h
Avatar billede pcmalle Juniormester
06. december 2012 - 19:52 #2
Dell Studio XPS 8100, 64 bit Windows 8 Pro.

Har scannet for spyware, malware, virus o.s.v.
Intet fundet.

Har nulstillet TCP/IP og Winsock uden held.

/pcmalle
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2012 - 07:57 #3
et skud

prøv med tweaking.com

den kan reparere en hel masse og måske også denne her
men se videoen først

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

m.v.h
Avatar billede pcmalle Juniormester
13. december 2012 - 09:33 #4
OK, har prøvet ovennævnte også.....stadig samme problem.

Andre gode forslag?

/pcmalle
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 10:46 #5
ja så kan det vel kun være driveren til dit internet der driller eller ??

hvis der er internet på den så hent slimdrivers - den er gratis men kræver registrering

den virker kun hvis du har internet på den

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

m.v.h
Avatar billede pcmalle Juniormester
19. december 2012 - 12:29 #6
Det hjalp desværre heller ikke.
Men det er nogle rigtig gode programmer du linker til :-)

Flere gode forslag?

/pcmalle
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2012 - 13:09 #7
bundkortet er fra delle men syntes ikke det ligger nogen steder fordi så kunne man gå den vej og finde driveren som jeg mener er synderen

hvad hedder netkortet i den
muligvis kan du fine en opdateret driver til den til win 8 hvis de har lavet en

men fandt så det her

http://driverswin.com/dell-studio-xps-desktop-8100-drivers-win7x64/

er det dette kort der sidder i den
Network
Atheros Wireless 1525 WLAN Mini Card Desktop
Broadcom BCM57780 LOM Driver

m.v.h
Avatar billede pcmalle Juniormester
20. december 2012 - 07:58 #8
Ja, netkortet er fra Broadcom, men det er opdateret med nyeste driver til Windows 8.

Hvis det var driveren, ville problemet så ikke være der hele tiden.

Der kan gå op til 18-20 timer nogle gange inden fejlen kommer.
Også selv om PC'en ikke bruges i den mellemliggende periode.
(Den står altid tændt.)

/pcmalle
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 08:17 #9
er det r245428.exe som er vist her du bruger

jeg prøvet at udelukke det skyldes en driver fejl
hvis det er udelukket må fejlen jo enten ligge i win 8 eller hos dig lokalt

prøv at nulstille din browser så den ikke spærrer med et eller andet via den

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 08:17 #10
Avatar billede pcmalle Juniormester
20. december 2012 - 08:32 #11
Nej, det er en driver fra Broadcom's site, som understøtter Win 8.

Jeg har ikke lige linket til den her.

Jeg tror heller ikke det har noget med browseren at gøre fordi:
Jeg har en vejrstation kørende, som jævnligt uploader nogle filer via FTP, og denn overførsel stoppper også når fejlen er der.

Derudover har jeg forsøgt med andre browsere, med samme resultat.

Fejlen må ligge et sted på maskinen, da andre enheder på routeren, både trådløse og kablede, fungerer fint når fejlen er der.

/pcmalle
Avatar billede pcmalle Juniormester
18. januar 2013 - 08:59 #12
Af uransagelige årsager er fejlen forsvundet.

Jeg vil gerne give dig pointene for din indsats og for de gode links.

Så hvis du smider et svar......

/pcmalle
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 09:15 #13
ok