Avatar billede a15995 Nybegynder
08. december 2012 - 16:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autoplay giver fejlen "E: Programmet kan ikke findes"...

Hej!

På min Win7x64 får jeg ovenstående fejl, hvis jeg indsætter en DVD i drevet (E:).

Jeg har fundet ud af følgende:

1) Fejlen opstår kun, når WMP er sat som standard under automatisk afspilning (andre afspiller fint indholdet)
2) Kommandoen i registreringseditor (WMP.DVD/shell/play) er ""%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmplayer.exe"" /prefetch:4 /device:DVD "%L", hvilket fungerer, hvis jeg blot afvikler den manuelt
3) Automatisk afspilning med WMP virkede fint for ca. 1 måned siden.

Er der en derude, der har oplevet tilsvarende problem?
Hvordan får jeg nulstillet (og har forsøgt via automatisk afspilning under kontrolpanel)?
Hvordan ser jeres shell/play kommando ud ift. ovenstående?

Systemgendannelse er ikke muligt ligesom jeg heller ikke kan fjerne WMP, da den så tager WMC med i faldet (som ikke kan geninstalleres). Har backup, som muligvis løser problemet, men orker det ikke (pga. datoen for back-uppen), hvis det kan løses på anden vis.

Håber en derud kan stille de rigtige spørgsmål eller har en nem løsning på problemet (evt. via registry editor).

På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2012 - 17:07 #1
Hmm Du kan så heller ikke bruge måden hvor man højreklikker med shift tasten nede på filen du vil åbne og vælger Mediaplayer fra en liste og tjekker af at dette program skal bruges næste gang denne filtype åbnes?
Avatar billede a15995 Nybegynder
08. december 2012 - 17:21 #2
Jo, det kan jeg godt, men automatisk afspilning drejer sig jo om hele medier og ikke enkelte filer.

Hvis jeg højreclicker f.eks. på DVD-drevet med en film i, og vælger automatisk afspilning, så kommer der en liste med programmer, hvor WMP står øverst. Hvis jeg vælger WMP får jeg ovenstående fejl, hvilket generer mig, da det altid har virket.
Avatar billede a15995 Nybegynder
08. december 2012 - 22:26 #3
Problemet er løst.

Det lader til, at man blot skal fjerne fluebenet fra "Brug automatisk afspilning ved alle medier og enheder", clicke "Gem" og så herefter sætte fluebenet igen/gemme.

Herved nulstilles indstillingerne i registreringsdatabasen, og problemet beskrevet ovenfor er løst.

Simpel løsning på et irriterende problem...

Håber det kan hjælpe nogle andre.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2012 - 08:31 #4
Helt klart kan det det. :-)