Avatar billede elpede Nybegynder
10. december 2012 - 15:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Administrator rettigheder

Hej

Min kollega har formateret sin computer og nu bliver han promptet for administrator password hver gang han forsøger at installere et program. Hvordan ændrer jeg det for ham. Hans bruger står som medlem af administratorer.
Han kører Win7 og er medlem af et domæne. Ligger problemet på serveren?

Anyone?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 15:34 #1
er det ikke bare uac du skal deaktivere

http://www.mydigitallife.info/how-to-disable-and-turn-off-uac-in-windows-7/

et gæt

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2012 - 16:16 #2
Jeg kan ikke vide om det ligger på serveren, men går i ind i kontrolpanelet og går i brugerkonti. Kan man så ikke der vælge at fjerne adgangskoden der?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 17:00 #3
du gør det der står her

http://www.webtlk.com/2010/04/28/how-to-turn-on-super-administrator-account-in-windows-7/

husk som administrator i command promt

net user administrator /active:yes  hvis den skal aktiveres

net user administrator /active:no  hvis den skal deaktiveres

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 17:33 #4
husk du skal deaktivere uac først
ellers får du ikke lov til at skrive eller ændre noget

hvis den er på domæne skal du muligvis logge den af
skulle ikke være nødvendigt men man kan aldrig vide

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 11:11 #5
var det løsningen
Avatar billede Drivsholm Nybegynder
13. marts 2013 - 17:31 #6
UAC lyder umiddelbart ikke som noget man bare skal deaktivere, da det er der for brugerens bedste (Ja tro det eller ej).

Hvis man kører kommandoprompt og indtaster følgende:

net user administrator /active:yes

Vil man som sagt slå administratorbrugeren til.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2013 - 17:51 #7
uac er bare et filter der ligger ovenpå Windows du hele tiden skal forholde dig til
gider du det

din sunde fornuft kan det samme
uac forhindrer ikke vira og andet skrammel man kan få ind