Avatar billede den33 Nybegynder
11. december 2012 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Batch til at flytte en msi fra win xp til win 7

Jeg sidder og roder med at få lavet en batch fil der skal kopier en lille msi fil ud til omkring 100 win7 maskiner.

Batch's skal skydes af fra en win xp maskine, men jeg kan ikke få det til at virke.

cmd kommer lige op og blinker, og mere sker der ikke.

Det hele ligger i samme mappe der hedder msipushout,
batch filen
msi filen
alle_win7 computers.txt

Det skulle meget gerne virke sådan at man kun skal skrive password 1 gang.
Men lige nu er der ingen ting der virker, den kopier ingen gang filen til de andre maskiner.

@echo off
for /f %%a in (Alle_win7_computers.txt) do (
net use \\%%a\c$ /user:administrator
copy C:\program files\msipushout\NAESVKOM_client_x86.msi \\%%a\C$\program files

psexec \\%%a -i -u administrator -p pword msiexec.exe /i c:\program files\NAESVKOM_client_x86.msi
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2012 - 15:11 #1
du har
for /f %%a in (Alle_win7_computers.txt) do (

men hvor er
)
Avatar billede den33 Nybegynder
11. december 2012 - 15:16 #2
skal ) stå efter ../user:administrator
Avatar billede den33 Nybegynder
11. december 2012 - 15:33 #3
Hmmm ser ikke ud til at virke.
cmd blinker stadig bare.?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2012 - 17:21 #4
prøv at se på http://www.robvanderwoude.com/for.php
dine 3 kald skal måske ned i en separat fil som kaldes ved DO
fx for /f %%a in (Alle_win7_computers.txt) do %%a kopier.txt

og kopier.txt skal så være
net use \\%%a\c$ /user:administrator
copy C:\program files\msipushout\NAESVKOM_client_x86.msi \\%%a\C$\program files
psexec \\%%a -i -u administrator -p pword msiexec.exe /i c:\program files\NAESVKOM_client_x86.msi
Avatar billede RogerWilco Seniormester
11. december 2012 - 19:13 #5
Du skal lige huske anførselstegn ved filnavne med mellemrum. dvs.:
copy "C:\program files\msipushout\NAESVKOM_client_x86.msi" "\\%%a\C$\program files"

Kan din msi-pakke ikke installeres fra et netværksshare i stedet for at kopiere den ud til maskinerne?
Avatar billede den33 Nybegynder
12. december 2012 - 09:58 #6
@rem simple copy script for Windows Command Interpreter (cmd.exe)
@echo Read in each hostname entry in the file hostnames.txt amd copy the local file to the c$ of each hostname
net use \\%%a\c$ /user:administrator
FOR /F  %%i in (hostnames.txt) do copy NAESVKOM_client_x86.msi \\%%i\c$\
psexec \\%%a -i -u administrator -p pword msiexec.exe /i c:\NAESVKOM_client_x86.msi

Jeg er begyndt at bruge dette batch i stedet for.
Den forsøger i det mindste at kopier file ud.

Det virker på nogle af maskiner, men på andre fejler den.

Jeg for en "logonfejl:brugernavn eller adgangkode er forkert."

Alle mine maskiner har 2 profiler, en admin og en default bruger.
På admin er der password, på default er det ingen password.
Admin password er ens på alle mine maskiner.

Jeg har desværre ingen mulighed for at checke om den rent faktisk også installer min msi, det må jeg gætte på at den gør.

En der kan forklare hvorfor jeg for en logonfejl?
Avatar billede den33 Nybegynder
16. januar 2013 - 12:22 #7
en der vil kommer med et svar, så jeg kan få lukket tråden.
Avatar billede den33 Nybegynder
12. februar 2013 - 10:18 #8
ok, jeg lukker.