Avatar billede tjens Nybegynder
12. december 2012 - 13:01 Der er 1 løsning

Scribe integration: Nyt felt i CSV/Text fil

Jeg har en kørende Scribe integration, hvor Source er en CSV-fil.

Der er nu tilføjet et nyt felt i filen, men jeg synes ikke jeg kan finde en mulighed for at tilføje en ny feltdefinition på Source-siden i brugerfladen.

Target siden har opdateret sig selv via CRM connectoren.

Scribe version er 6.5 (efter hukommelsen da jeg ikke er logget ind lige nu).

Hvordan definerer man felter for en CSV/Text-fil i Scribe?
Avatar billede tjens Nybegynder
14. december 2012 - 20:36 #1
I samme folder som CSV-filerne ligger i, har Scribe oprindelig lavet en QETXT.INI fil.
Denne tekstfil indeholder feltbeskrivelserne til de forskellige CSV-filer.

I mit tilfælde var det nye felt i data det sidste felt på linien, så det var meget nemt at tilføje en ny linie til QETXT.INI, som beskriver felttype og længde, og derefter åbne Workbench for at konfigurere brugen af feltet.