Avatar billede tjassi Novice
13. december 2012 - 12:04 Der er 5 kommentarer

Ny bærbar er langsom

Hej

Jeg har den 26. november i år købt mig en bærbar. Dvs. jeg har haft den i lidt over fjorten dage og da jeg også har stationær, har jeg ikke brugt den bærbare ret meget.
Den starter vildt langsomt op. Prøvede at tage tid på det.
Bærbar: ca. 5 minutter og 30 sekunder (helt ny)
Stationær: ca. 2 minutter (5½ år gammel)
Tiden er beregnet fra jeg trykker på start knappen til jeg kan åbne en browser.

Og så har min stationær endda meget ringere indmad end min bærbare.
Bærbar: Intel Core i7-3610QM @ 2.30GHz, 8GB DDR3 RAM, Intel HD Graphics 4000
Stationær: Intel Core2 6420 @ 2.13GHz, 3GB DDR2 RAM, Intel G965 Express Chipset Family
Begge maskiner kører med Windows 7.

Håber det er nogen der kan hjælpe. :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. december 2012 - 12:15 #1
Tror du ikke det kan være alt det der crapware de smider i maskinerne? Prøv at se om du ikke kan gå ind i msconfig->start og fjerne flueben fra de programmer du ikke behøver i opstart (de fleste formodentlig), alternativt slette dem helt.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2012 - 12:28 #2
se her hvordan!
http://gratisupload.dk/vis_billede/688539/
læg mærke til de få jeg bruger under opstart,en computer er så hurtig idag at det ikke tager lang tid at åbne et program når du skal bruge det!
Avatar billede tjassi Novice
13. december 2012 - 12:37 #3
Det fik nedsat start tiden til 2 minutter og 40 sekunder. Men er det ikke stadig lidt langsomt?
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. december 2012 - 13:29 #4
Start med at afinstallere alle programmer du ikke benytter.

Hent derefter ccleaner http://download.cnet.com/CCleaner/3000-18512_4-10315544.html installer programmet og scan computer og fjern det den finder.

Hvilket antivirus program bruger du?

Hvilken Harddisk er der i dyret?

mvh
helt83
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2012 - 13:51 #5
En guide!
http://www.eksperten.dk/guide/1504
i øvrigt er der ikke meget at hente hvis den HDD der sidder i er en 5400 omd.