Avatar billede klud Praktikant
17. december 2012 - 10:17 Der er 7 kommentarer

Bridge internet med kabel

Hej med jer.

Jeg har et alt for stort hus :o) - så min router fra dansk kabel kan ikke dække hele huset.

Jeg har så en ekstra Netgear N600 som jeg vil sætte op som bro for mit eksisterende net.

Dette kan jeg dog ikke finde ud af.

Hvad skal jeg umiddelbart gøre.

Lidt omkring opsætningen.

Jeg har en cisco router fra Dansk Kabel, hvor jeg har adgang til alle opsætningsmuligheder - til denne trækker jeg et kabel fra N600 - og ca. 20m, derfra sættes den op.

Jeg har et trådløst netværk kaldet - Wkluden - det skal det vel hedde på begge ikke sandt, så jeg ikke mærker at jeg skifter.

Jeg har en nas koblet på cisodelen, denne skal jeg gerne kunne komme i kontakt med også.

Er dette muligt? og er det svært?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. december 2012 - 11:51 #1
Undskyld, men tror ikke mange vil hjælpe så længe du har så mange åbne spørgsmål, som ikke er løst eller givet point for.
Avatar billede klud Praktikant
17. december 2012 - 13:41 #2
Hej med dig - det har du nok ret .

Jeg har forsøgt at rydde op nu - og håber på svare :o)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. december 2012 - 19:46 #3
Hej.

  Lad bare N600'eren køre som Wireless router og sæt kablet fra Cisco'en i en af LAN-portene, så burde det spille.

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. december 2012 - 19:47 #4
...og ja, hvis Cisco'en også kan køre Wireless, så vælg samme SSID og nøgle.
Avatar billede klud Praktikant
18. december 2012 - 09:09 #5
Det virkede mere eller mindre.
Det virkede på min ipad - iphone - ipod - men på min stationære.
Kan jeg ikke komme på nettet når begge routere er sat til  - og det er ligegyldigt om det er det ene trådløse net eller det andet.

Det jeg har gjort er følgende:
Resettet N600 - og sat den op efterfølgende med ssid test, det andet hedder bare wkluden - begge trådløse net har adgang til Nas og til printer, men ikke til nettet fra den stationære, men har fra ios enhederne.

Hvad tænker i der kan være udfordringen.????
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. december 2012 - 11:59 #6
Hej igen.

  Umiddelbart tænker jeg noget i retning af kollisioner, altså at de to trådløse enheder forsøger sig på samme kanal? Prøv evt. enten at låse dem begge til hver sin kanal eller til hvert sit frekvensbånd og se om det afhjælper problemet. Jeg ved godt, at med AP's på hvert sit bånd begrænser du rækkevidden lidt, men til fejlfinding kan det være nyttigt.

/Carsten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. december 2012 - 12:00 #7
Jeg antager her at "kluden" også er trådløs, er det korrekt?
Dit SSID har ikke noget med workgroup-navn eller NBnavn at gøre.