Avatar billede Mikker Praktikant
17. december 2012 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente lokale printer-objekter

Kære Eksperter

Jeg skal lave et asp.net-website som skal printe til en lokal printer. Brugeren skal kunne vælge hvilken lokal printer via en dropdown-liste.

Er det muligt at hente en liste over installerede printere på klienten og finde navn og ip-adresse på printerne?

Jeg er ude efter de lokale printere på klienten, så vil tro at vi er ude i noget ActiveX og JavaScript eller noget?

Pft.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2012 - 04:43 #1
Server side har ikke adgang til klientens printer information.

Det ville vaere et sikkerhedshul.
Avatar billede Mikker Praktikant
18. december 2012 - 10:31 #2
"Jeg er ude efter de lokale printere på klienten, så vil tro at vi er ude i noget ActiveX og JavaScript eller noget?" :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2012 - 14:55 #3
Ja.

Men JavaScript kommer jo fra server side og JavaScript har altid mulighed for at snakke med server side.

Derfor tror jeg ikke at du kan lave noget JavaScript som kan finde den info og bruge den programmatisk fordi saa kunne koden ogsaa sende info til server side.

ActiveX kan mere. Men det er og saa vanskeligere at lave. Det virker kun i IE. Og brugeren skal acceptere det og at det har fuld adgang til PC.
Avatar billede Mikker Praktikant
18. december 2012 - 15:04 #4
Hej Arne

Jeg er med på at det aldrig vil kunne lade sig gøre med JS alene. Jeg er derfor ude i noget ActiveX, Silverlight el.lign.

Der er tale om en intranet-løsning og siden tilgåes udelukkende via IE.

Men jeg tror jeg må kigge efter en anden løsning. Det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre.
Avatar billede Mikker Praktikant
16. januar 2013 - 08:20 #5
.