Avatar billede madsten Nybegynder
17. december 2012 - 20:29 Der er 2 kommentarer

Tilslutning af lampe til lk touch 180 lr

Hej

Jeg har en touch kontakt fra lk og skal nu have min lampe i udtaget - men når sætter ledninger i, vil den ik tænde.
Jeg har måler, hvor jeg kan måle spænding i selve udtaget, hvorfår det undre mig.

Jeg har kun 2 ledninger i lampen - skal der 3? Lampen virker fint i de andre udtag, som er normale.

Nogen gode ideer - for jeg er løbet tør!
Avatar billede thov Forsker
17. december 2012 - 23:30 #1
Er det en sparepære ?
For de duer normalt ikke i lysdæmpere.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
26. december 2012 - 00:39 #2
Du vil hele tiden kunne måle spænding i lampeudtaget. Dette hænger sammen med at din LK lysdæmper ændrer på sinus kurven for at dæmpe lyset.
Typisk skal lampen tilsluttes mellem klemmerne N og M1, dette kan dog variere.

Din lampe skal blot tilsluttes med to ledninger med mindre det er en af de lamper der også kræver jord, skal denne også tilsluttes til den respektive klemme.

For at citere thorv kan du ikke benytte sparepærere sammen med lysdæmperen, i så fald skal det være en alm glødepære eller de nyere halogenpærere :)

Man kan også få nogle dæmpbare LED pærere. dog vil jeg vente med disse da de ikke fungerer helt tilfredsstillende endnu :)