Avatar billede erik_l Juniormester
17. december 2012 - 23:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Import af den nyeste fil

Denne kode har tjent mig godt gennem flere år:

LOAD DATA LOCAL INFILE 'N:\\XXX\\YYY_data\\OrderExtract.csv' INTO TABLE `LR` FIELDS TERMINATED BY ',' ENCLOSED BY '"';

Men nu er det ændret så den fil jeg skal hente bliver "stemplet" med et tidspunkt efter filnavnet, så der ligger nu flere filer i mappen, kan en hjælpe med den stump kode der skal til for at det er den nyeste fil jeg henter ?

Filen fra hedder f.eks OrderExtract(17_Dec_2012_08-00-44).csv
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2012 - 00:28 #1
ret filnavnet i LOAD DATA??

hvis du vil have den til automatisk at finde nyeste eller saadan noget, saa skal du nok igang med at scripte lidt
Avatar billede erik_l Juniormester
18. december 2012 - 15:08 #2
Hej Arne

Importen virker stadig helt fint, når bare der står hele filens navn, så hvis det er en script der skal til, er nok det jeg skal bede om hjælp til, eller er det helt umuligt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2012 - 04:37 #3
Hvis jeg var doven ville jeg lave et script som:

fandt eneste fil i dir
kopierede filen til en fil med fast navn
koerte SQL script som loadede fil med fast navn
slettede filen med fast navn
flyttede original filen til et dir med filer som er processet

Nogen prefs for BAT vs VBS vs PS ?
Avatar billede erik_l Juniormester
19. december 2012 - 22:42 #4
Hej Arne

Jeg er helt fint tilpas med en "dovn" løsning, som kopiere den nyeste fil fra mappen til en anden mappe med et fast navn, mhs til BAT, VBS eller PS har jeg ingen preferencer, for jeg aner ikke hvad forskellen er.....så den mest simple som kan køres sammen med min sql sætning, så jeg forhåndenligt kørede igen.

Er du leveringsdygtig i sådan et script ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2012 - 01:02 #5
noget a la dette:

r.bat
-----

FOR %%f IN (*.dat) DO CALL rr %%f

rr.bat
------

COPY %1 tbl.dat
MYSQL < load.sql
DEL tbl.dat
MOVE %1 old
Avatar billede erik_l Juniormester
22. december 2012 - 00:39 #6
Hej Arne

Beklager, men det giver ingen mening for mig.

Vil du have ulejlighed med at skriver scriptet, så den laver en kopi af den nyeste filen fra :

\\filsrv01\axdata$\Live\Archive\OrderExtract"den nyeste fil".csv

og placere den på:

\\filsrv03\rapporter\OrderExtract"den nyeste fil".csv

Hvis der skal flere point til, så siger du bare til.
Avatar billede erik_l Juniormester
22. december 2012 - 00:40 #7
den nye fil skal selvfølgelig have et fast navn..

\\filsrv03\rapporter\NYTNAVN.csv
Avatar billede erik_l Juniormester
04. januar 2013 - 22:05 #8
jeg lukker den