Avatar billede GKHerping Nybegynder
18. december 2012 - 05:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tror min computer er blevet hacket?!

Hej alle

Foerst vil jeg lige undskylde den gamle maade jeg staver, laaner en ikke dansk computer til at skrive dette.

I gaar fik jeg lidt af et chok. Jeg tjekkede min email og kunne se der var kommet en email fra facebook om mistaenkelig login, jeg gaar ind paa facebook og ser hvor det kommer fra, igen overrasker den mig med at vaere logget paa fra et sted naer Indien.
Faa timer senere faar jeg mail fra baade Origin og EA, at det er lykkes at aendre mine password, noget jeg ikkke har vaeret med til!

Har gjort nogle ting for at se om jeg selv kan finde frem til noget (troede ikke det ville hjaelpe, men proevede alligevel)

- Jeg har lavet en fuld scanning med Microsoft Security Essential - den fandt intet.

- Koert Malwarebytes som fandt lidt over 30 inficeret objekter. (har log hvis noedvendig)

- Tjekket at firewall er aktiveret

- Koert CCleaner + renset ledigt plads

- Afinstalleret, og slettet resterende filer, udnoedvendige programmer med usikker tillid (downloadet spil)

Har ikke kunnet finde noget endnu, men tror at min computer er blevet hacket. Nogen der kan hjaelpe mig?! Og hvis jeg er blevet hacket, hvad goer jeg saa?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. december 2012 - 07:20 #1
Hvis der er en som har dit kodeord til din email så hjælper det jo ikke noget og sidde og scanne efter virus og alt muligt andet.

Du skal ændre din email kode.

Når du har gjort det så ændre din kode på origin og EA og hvor du ellers har opdaget det er blevet ændret.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
18. december 2012 - 08:14 #2
Saa vidt jeg kan se, har det ikke noget at goere med min email, kun at jeg har faaet email om at nogle af mine kontier er blevet aendret, stadig aendre kodeordet?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. december 2012 - 10:07 #3
Jeg har ikke set dine emails men det skader ikke at ændre dine kodeord.

Hvis du bare har fået emails så er det jo nok bare spam.

Bare fordi der er nogen der sender en email til dig så betyder det jo ikke det er rigtigt det der står.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 12:33 #4
Jeg har lavet en fuld scanning med Microsoft Security Essential - den fandt intet.

Hvad forventer folk af et gratis Antivirus program !!

Koert Malwarebytes som fandt lidt over 30 inficeret objekter. (har log hvis noedvendig)

Det kunne være godt at indsætte log ind her på Eksperten.dk

Download disse programmer fra CSIS, en af gangen.
http://www.csis.dk/da/private/downloads/

Hent Hijackthis, kopier loggen, indsæt den her på Eksperten.dk
http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:39 #5
#4 Enig.
Avatar billede KasperNielsen Nybegynder
19. december 2012 - 22:21 #6
Lav en backup og formater hvis det er det der skal til.
Se eventuelt om der er nogen form for keylogger på din pc.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
20. december 2012 - 02:03 #7
#6 hvordan  finder jeg lige ud af at der er en keylogger paa min computer?

#4 vil uploade loggen naar jeg kommer tilbage til min computer. Og downloade de programmer
Hvis du mener jeg skal koebe et antivirus, hvilken?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 11:39 #8
Der er mange gode Antivirus programmer på marked men, MSE er en at de dårligste.
http://www.comon.dk/art/222378/stor-test-af-antivirus-dumper-microsoft-security-essentials

Softwareguide.
http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus4.pdf
Computerworld.
http://www.computerworld.dk/art/113751/dk-cert-antivirus-kan-ikke-staa-alene

Jeg vil fortrække en Internet Security pakke løsning, hvilke man skal købe, må man selv vurdere. Spywarefri.dk er det billigteste sted at købe sikkerhedsprogrammer.
http://spywarefri-shop.dk/
Ludvigs hjørne.
http://kimludvigsen.dk/sammenligning/antivirus/index.php
Avatar billede GKHerping Nybegynder
23. december 2012 - 00:38 #9
Her er loggen fra Malwarebytes

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.65.1.1000
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.12.17.10

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Glenn Herping :: GLENN-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

18/12/2012 2:16:18 p.m.
mbam-log-2012-12-18 (14-16-18).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 460043
Tid gået: 1 time(e), 25 minut(ter), 48 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 1
C:\ProgramData\CodecUpdate\ix_updater.exe (Trojan.Dropper) -> 2388 -> Bliver slettet ved genstart.

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 25
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\CodecUpdater (Trojan.Dropper) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{11111111-1111-1111-1111-110011041135} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\TypeLib\{44444444-4444-4444-4444-440044044435} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{55555555-5555-5555-5555-550055045535} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CrossriderApp0000435.BHO.1 (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{11111111-1111-1111-1111-110011041135} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{11111111-1111-1111-1111-110011041135} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{11111111-1111-1111-1111-110011041135} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{11111111-1111-1111-1111-110011041135} (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{78F3A323-798E-4AEA-9A57-88F4B05FD5DD} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\TypeLib\{BB7256DD-EBA9-480B-8441-A00388C2BEC3} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{3D782BB2-F2A5-11D3-BF4C-000000000000} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\MyNewsBarLauncher.IE5BarLauncherBHO.1 (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\MyNewsBarLauncher.IE5BarLauncherBHO (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{78F3A323-798E-4AEA-9A57-88F4B05FD5DD} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{78F3A323-798E-4AEA-9A57-88F4B05FD5DD} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{78F3A323-798E-4AEA-9A57-88F4B05FD5DD} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{78F3A323-798E-4AEA-9A57-88F4B05FD5DD} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\MyNewsBarLauncher.IE5BarLauncher.1 (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\MyNewsBarLauncher.IE5BarLauncher (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CrossriderApp0000435.BHO (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 2
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar|{7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} (PUP.VShareRedir) -> Data: VShareTB -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\{7AC3E13B-3BCA-4158-B330-F66DBB03C1B5} (PUP.VShareRedir) -> Data:  -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 4
C:\ProgramData\CodecUpdate\ix_updater.exe (Trojan.Dropper) -> Bliver slettet ved genstart.
C:\Program Files (x86)\Premiumplay Codec-C\Premiumplay Codec-C.dll (PUP.Codec.PR) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\vShare.tv plugin\BarLcher.dll (PUP.VShareRedir) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Windows\dlmclient.exe (Trojan.FakeAlert) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 08:31 #10
Den har da nappet en del.
Har du hentet og kørt resten af det som foreslås i #4?
Avatar billede GKHerping Nybegynder
26. december 2012 - 03:09 #11
#4 og #8 i har begge gjort at jeg kunne finde ud af at min computer ikke er blevet hacket, og sørge for at min computer er mere sikker fremover.
Så den der først opretter et svar af jer to får pointene :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2012 - 08:21 #12
Øhh hvad med dette her?

Download disse programmer fra CSIS, en af gangen.
http://www.csis.dk/ (...)

Er disse kørt uden problemer?

Hent Hijackthis, kopier loggen, indsæt den her på Eksperten.dk
http://www.bleepingcomputer.com/ (...

Den log har vi ikke set?
Avatar billede GKHerping Nybegynder
26. december 2012 - 09:18 #13
Kørte CSIS programmerne, de fandt intet.

Kunne ikke finde den i linket
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2012 - 09:36 #14
hov den kopiering af link virkede ikke her er link fra #4:
http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/
Avatar billede GKHerping Nybegynder
02. januar 2013 - 02:34 #15
Undskyld ventetiden.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 2:34:06 p.m., on 2/01/2013
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16457)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Users\Glenn Herping\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\Kies.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\Wireless Console 3\wcourier.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\SmartLogon\sensorsrv.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\ControlDeck\ControlDeckStartUp.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe
C:\Users\Glenn Herping\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Users\Glenn Herping\AppData\Local\Facebook\Messenger\2.1.4651.0\FacebookMessenger.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\AsScrPro.exe
C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Windows\SysWOW64\RunDll32.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Hotkey\HControlUser.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Media\DMedia.exe
C:\Program Files (x86)\ASUS\ATKOSD2\ATKOSD2.exe
C:\ProgramData\Antiphishing Domain Advisor\vmn3_5dn.exe
C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\KiesTrayAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\distnoted.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\SyncServer.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_5_502_135.exe
C:\Users\Glenn Herping\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://asus.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://feed.helperbar.com/?publisher=OPENCANDY&dpid=OPENCANDYAPRIL&co=NZ&userid=e8bcf867-94e1-41da-8dab-634c696a2dee&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://feed.helperbar.com/?publisher=OPENCANDY&dpid=OPENCANDYAPRIL&co=NZ&userid=e8bcf867-94e1-41da-8dab-634c696a2dee&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://feed.helperbar.com/?publisher=OPENCANDY&dpid=OPENCANDYAPRIL&co=NZ&userid=e8bcf867-94e1-41da-8dab-634c696a2dee&affid=111585&searchtype=hp&babsrc=lnkry_nt
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://home.sweetim.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = http://feed.helperbar.com/?publisher=OPENCANDY&dpid=OPENCANDYAPRIL&co=NZ&userid=e8bcf867-94e1-41da-8dab-634c696a2dee&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://feed.helperbar.com/?publisher=OPENCANDY&dpid=OPENCANDYAPRIL&co=NZ&userid=e8bcf867-94e1-41da-8dab-634c696a2dee&affid=111585&searchtype=ds&babsrc=lnkry&q={searchTerms}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Microsoft-konto - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: (no name) - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files (x86)\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [HControlUser] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Hotkey\HControlUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Media\DMedia.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKOSD2] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATKOSD2\ATKOSD2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Antiphishing Domain Advisor] "C:\ProgramData\Antiphishing Domain Advisor\vmn3_5dn.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KiesTrayAgent] C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\KiesTrayAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [RESTART_STICKY_NOTES] C:\Windows\System32\StikyNot.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\Glenn Herping\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\Glenn Herping\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [KiesPDLR] C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\External\FirmwareUpdate\KiesPDLR.exe
O4 - HKCU\..\Run: [KiesPreload] C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\Kies.exe /preload
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify] "C:\Users\Glenn Herping\AppData\Roaming\Spotify\spotify.exe" /uri spotify:autostart
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [iCloudServices] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ApplePhotoStreams] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Glenn Herping\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: Facebook Messenger.lnk = Glenn Herping\AppData\Local\Facebook\Messenger\2.1.4651.0\FacebookMessenger.exe
O4 - Startup: Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: SRS Premium Sound.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Free YouTube Download - C:\Users\Glenn Herping\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeytvdownloader.htm
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - D:\Programmer\PPLive\PPLive.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - D:\Programmer\PPLive\PPLive.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {32C3FEAE-0877-4767-8C20-62A5829A0945} - http://static.ak.facebook.com/fbplugin/win32/axfbootloader.cab?1271054677859
O16 - DPF: {4A85DBE0-BFB2-4119-8401-186A7C6EB653} - http://messenger.zone.msn.com/MessengerGamesContent/GameContent/Default/mjss/MJSS.cab109791.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} - http://messenger.zone.msn.com/MessengerGamesContent/GameContent/da/uno1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: AFBAgent - Unknown owner - C:\Windows\system32\FBAgent.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - ASUS - C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: nProtect GameGuard Service (npggsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\GameMon.des.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Oberon Media Game Console service (OberonGameConsoleService) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Asus\Game Park\GameConsole\OberonGameConsoleService.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: SafeBox - Bitdefender - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender SafeBox\safeboxservice.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: Super Thruster Service (SupThrSrv) - ASUS - C:\eSupport\SupThrSrv\SupThrSrv.exe
O23 - Service: SecretZone Assist Service (SZASSIST) - Clarus, Inc. - C:\Program Files (x86)\Clarus\Samsung SecretZone\SZAssistSVC.exe
O23 - Service: TeamViewer 8 (TeamViewer8) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version8\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Bitdefender Desktop Update Service (UPDATESRV) - Bitdefender - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2013\updatesrv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Bitdefender Virus Shield (VSSERV) - Bitdefender - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2013\vsserv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 17203 bytes

Det er loggen Hijackthis kommer op med.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
29. januar 2013 - 07:55 #16
Eftersom der ikke er kommet et svar til mit seneste indlæg og eksperten sender flere emails til mig lukker jeg spørgsmålet selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 08:37 #17
Det kan jeg godt forstå. Eksperten sendte ikke mails i denne tråd, før du smed dit svar i + det forrige indlæg i. Jeg har modtaget indlæg 15 og 16 nu, bare så du ved det.
Jeg vil håbe du har fået løst dit problem?

Jeg vil anbefale du ikke poster om natten, da der er koks i den på det tidspunkt. Jeg kan ikke forklare hvad der er galt, men bare konstatere det ikke fungerer.

Har lige kigget på din log.
Ved du hvad dette er:
    C:\ProgramData\Antiphishing Domain Advisor\vmn3_5dn.exe

Disse bør fjernes:
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://home.sweetim.com

Kind
    O2 - BHO: (no name) - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - (no file)
    O4 - HKLM\..\Run: [Antiphishing Domain Advisor] "C:\ProgramData\Antiphishing Domain Advisor\vmn3_5dn.exe"
Avatar billede GKHerping Nybegynder
29. januar 2013 - 08:42 #18
Bliver lidt svært, eftersom jeg bor i new Zealand for tiden.

Har ingen ide hva de er eller hvordan jeg fjerner dem...