Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
19. december 2012 - 11:22 Der er 1 løsning

Lave et variabelt "flette-felt"

Hejsa eksperter.

Jeg har en tabel med 2 felter. "EmailTypeID" og "ServiceTypeID".
Jeg har så 2 tabeller med ServiceTyper og EmailTyper.
Idéen er at der skal flettes en email med nogle informationer, alt efter hvilke valg der er fortaget. Jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at jeg i et felt i tabellen kunne definere, hvordan teksten skal se ud, og hvor evt. feltværdier skal sættes ind. Jeg skal blot have vist denne i en formular.

Altså jeg vil gerne at jeg i tabllen kan definere at hvis eks. "EmailTypeID"=1 og "ServiceTypeID"=1, er der så et 3. felt i tabellen som hedder "EmailText". Her kan jeg så evt skrive følgende:

="Dear " & Customer & "

Please keep in mind that we will visit you on " & DateOfVisit & " at " & TimeOfVisit & ".

Der kan være forskellig tekster alt efter hvilke valg man laver i "EmailTypeID" og "ServiceTypeID". Jeg ved godt man kan lave kode med en bunke af IF sætninger, men tænkte at det ville være meget smart og nemmere at vedligeholde, hvis definitionen kunne laves i en tabel.

Håber I kan hjælpe
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
19. december 2012 - 11:22 #1
Dobbeltoprettet. Denne lukkes