Avatar billede mikkel153 Nybegynder
19. december 2012 - 18:03 Der er 8 kommentarer

Hjælp til router.

Jeg har for ikk så længe siden købt en wireless n gigabit dir 655 router,Når jeg har 40/40 fibernett, Men kører jeg på pc og tester net, er der kun 20/18. Og på ps3 er der 2/759mbps :/.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
20. december 2012 - 08:27 #1
Kan du opnå bedre hastighed ved at koble dig på uden router?
Avatar billede mikkel153 Nybegynder
20. december 2012 - 08:31 #2
Direkte til fibernettet, så kører den 40/41
Avatar billede supportsiden Professor
20. december 2012 - 12:37 #4
Advanced conf.

WAN Traffic Shaping
Enable Traffic Shaping : yes

QoS Engine
Manual Uplink Speed : 40960
Connection Type : Cable or other broadband network

Husk at du skal ikke måle over wireless
og kun med een (1) pc på nettet, der må ikke være andet der bruger båndbredde

Måle PC skal være virusfri

Start evt PC op i safe mode med netværk.

Check at din forbindelse til router kører min. 100 Mbit
Avatar billede mikkel153 Nybegynder
20. december 2012 - 22:19 #5
Hjalp ikke
Avatar billede mikkel153 Nybegynder
20. december 2012 - 22:19 #6
virker ikke
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 17:41 #7
1. Prøv at trække alle stik ud af router kun internet stik og KABLE mellem computeren og router, sluk wireless på routeren så du er sikker på ingen andre er på og bruger båndbrede - test hastighed.

A) Hvis ikke den giver 40/40
Opdater router firmware til nyest version, tjek vejledning til din router

B) Du få 40/40
Overvej hvad der fik den ned evt. test igen med wireless slået til men stadig via kable hvis det giver langsomt resultat tjek DCHP table og se hvad der er på.
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 17:47 #8
Grund til at du skal koble dig til via KABLE er at trådløst netværk uden korrekt opsætning og hardware har 72 M/bits hastigheds grænse (i teorien) pratiks kan det godt give de 20/18 M/bit du ser.

Og sikre dig at det ikke er dine net kabler der er skadet kan også give laver hastigheder.