Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. december 2012 - 08:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kontorstol og højde reguleringen

Jeg er desværre begyndt at få problemer med min fantastiske kontorstol.

oftere og oftere  begynder min kontorstol at gå langsomt i bund mens man sidder på stolen og så er jeg nød til at køre den op igen med højde justerings håndtaget. men 5 sek. senere sker det igen  dette kan stå på 3-4 gange - så plejer jeg at være heldig at den bibeholder den øsnkede højde.

mon nogen har nogle gode brugbare råd til et problem som dette

(at købe en ny kontorstol er kun den aller sidste udvej i min verden pt.)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 08:53 #1
Hvad er det for en stol?
Det lyder som om den ventil der holder på olien inde i cylinderen, at den ind i mellem ikke lukker, så den derved siver og sædet synker.
Men om du kan justere på dette kan jeg ikke vide.
Jeg har samme problem her på min stol, og her må jeg stille den op hver gang jeg sætter mig på den. Men jeg håber problemet er forsvundet efter 24 december ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2012 - 08:56 #2
Hvis det er en mærkevare stol kan du få en ny patron i den butik hvor du købte den eller hos ders leverandør! det har jeg fået endda hos BIVA.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. december 2012 - 09:14 #3
det er en Lædder chef stol købt som helt ny fra forhandler  på QXL (hvor jeg vndt auktion)  - har ikke lige pt. kunne finde model info på den
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 09:19 #4
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. december 2012 - 09:58 #5
nej ikke en Hag stol mener firmaet som leverde stolen ligger i Padbor/flensborg eller omegn.

kan ikke lige finde noger på stolen (model navn eller kvittering)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. december 2012 - 10:05 #6
kunne ligne denne http://www.megaide.dk/1420-kontorstol-chefstol-sort-læder.html (bare fra en anden forhandler)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 12:10 #7
Kan du ikke se på din qxl profil hvilken stol det var, og evt kontakte denne forhandler igen?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. december 2012 - 13:44 #8
desværre ikke det er mere end 6 mdr siden så ingen! info længere og lige pt. ser det ikke ud til at forhandleren har ting på Qxl længere
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. december 2012 - 17:11 #9
nåh - hvis jeg ikke finder frem  til forhandleren så må jeg vel enten købe ny stol eller kontakte dem der erhar stol i #6

- nåh her sker hvis ikke mere - men tak for insatsen til alle
Avatar billede Brandisimo Nybegynder
24. januar 2013 - 10:42 #10
Hvis du ikke har fået repareret din kontorstol, så synes jeg du skal tjekke www.office2go.dk

De sælger billige kontorstole i super kvalitet. Har selv en derfra :)
Avatar billede splot Nybegynder
16. september 2013 - 16:58 #11
Hey - hvis du (eller andre) stadig ikke har fundet en løsning, ligesom Brandisimo nævner, så kan du også kigge på http://www.istol.dk/ som har nogle af de bedste og billigste kontorstole. De er også ergonomiske så de kan bruges til Gaming osv.
Avatar billede hviid Nybegynder
18. juni 2014 - 15:04 #12
Langt de fleste kontorstole har en lille gascylinder som har en holdbarhed på op til en 2-3 år alt efter hvor meget stolen bliver brugt.I takt med at gassen bliver mindre begynder stolen at synke og så er det at langt de fleste køber en ny stol, men man kan faktisk købe en ny gascylinder ret billigt og den er ret let at skifte (søg evt på youtube efter video som viser hvordan)

Det nyeste jeg har set er et lille patent som helt overflødiggør gascylinderen- se her http://www.chair-saver.com/ - jeg må indrømme at jeg har kun set dem på nettet, så om det virker skal jeg ikke kunne sige, men det virker ret genialt...faldt over denne video som viser hvordan ringene monteres "how to fix a sinking office chair https://www.youtube.com/watch?v=Cf0_sN3FMqQ