Avatar billede blenderbruger Novice
22. december 2012 - 11:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uvedkomne med adgang til min Facebook-konto

Forleden dag fik jeg en email fra Facebook der fortalte mig, at en person fra Chicago havde forsøgt sig adgang til min Facebook.

Jeg har i de seneste dage undret mig meget over hvordan sådan noget egentlig kan ske, og om jeg har virus på min computer som afkoder alt hvad jeg skriver, herunder passwords.

Jeg har tidligere renset min computer og gennemgået sikkerhedstjek med software som CCleaner og Adaware osv. men ingen har for nyligt fundet noget mistænkeligt.

Hvad er årsagen? Man logger da ikke bare tilfældigt på lige præcis MIN facebook konto i USA?

Jeg har aldrig besøgt USA og kender ingen i USA, så det virker højst mistænkeligt.
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2012 - 11:50 #1
Sikker på at den var fra Facebook og ikke bare noget der udgav sig for at være Facebook for at få dig til at klikke på et link i mailen?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2012 - 11:50 #2
opdater den inden brug

lav en fuldstændig scaning af din pc

http://www.malwarebytes.org/

den er gratis at bruge
så har du prøvet med 2 forskellige programmer

m.v.h
Avatar billede blenderbruger Novice
22. december 2012 - 11:54 #3
Jeg er ret sikker på den er fra Facebook, idet linket var til Facebook. Jeg tjekkede netop om den var fra Facebook, netop fordi jeg godt ved at scam mails/phising er udbredt.

Men den adresserede mig med mit fornavn, og linket var til facebook.

Jeg har stadig email'en, og jeg kan altså kun bekræfte, at de links der er, fører til facebook (her tænker jeg på den url der vises i nederst bjælke når man fører cursoren over linket).
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2012 - 11:54 #4
du kan have et brugernavn, der ligger tæt på den, der forsøgte at logge ind - og vedkommende bare havde skrevet sit navn forkert.
(fx claes54 i stedet for claes57)

Men skift adgangskode jævnligt, og helst til noget, der ikke lige er til at gætte.
Avatar billede blenderbruger Novice
22. december 2012 - 12:08 #5
claes57 - Mit brugernavn er mit danske navn med et nummer efter. Jeg tvivler på at nogen i Chicago har et dansk navn som mit.
Avatar billede blenderbruger Novice
22. december 2012 - 13:13 #6
Ingen svar?... jeg lukker.
Avatar billede jhsg Nybegynder
22. december 2012 - 17:38 #7
Mit bedste råd i den afære er at ændre sit PW på FB.