Avatar billede pixiball Nybegynder
25. december 2012 - 20:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte i Zyxel ZyWall 2WG

Hej

Jeg skal, i forbindelse med SIP, have åbnet porte i en Zyxel Zywall 2WG. Har forsøgt noget men syntes ikke rigtig at det virker - så findes der en 100 meter mester i Zyxel Zywall 2WG?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. december 2012 - 20:54 #1
Hej.

  Du kan jo prøve at stille et lidt mere konkret spørgsmål og se om der er nogen, der byder ind med en mulig løsning?!?

De bedste hilsner
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 20:56 #2
Ja en SIP á hva for noget. Og hvilken porte snakker vi om osv....Uddyb
Avatar billede pixiball Nybegynder
25. december 2012 - 21:25 #3
Okay

Skal prøve at tilslutte flere SIP telefoner til et eksisterede netværk og i den forbindelse skal der åbnes for 5060 UDP in/out og 15000-20000 UDP in/out, og det er faktist alt jeg ved.

Har prøvet at sætte det op under Security/Firewall - under hhv. WAN1 to Lan og LAN to WAN1.

WAN1 er forbundet til internettet,

Under WAN1 to LAN er flg. sat op
- Source Address sat til Any
- Destination Address er sat til ipadresse space 192.168.1.100 til 192.168.1.110 (det address space telefonerne er i)
- Service sat til UDP:15000-20000
- Action Permit

Under LAN to WAN1 er flg. sat op
- Source Address sat til Any
- Destination Address er Any
- Service sat til UDP:15000-20000
- Action Permit

Og tilsvarende med port 5060

Håber disse oplysninger hjælper.
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 21:53 #4
Må sige det er noget af en manual der følger den router:

ftp://ftp2.zyxel.com/ZyWALL_2WG/user_guide/ZyWALL%202WG_4.04.pdf

Har selv et ip telefon med et par trådløse rør til. Men denne ip adapter er bare sat i lan port på router så kører det.
Avatar billede pixiball Nybegynder
25. december 2012 - 22:06 #5
ja  ja du bad selv om det - "uddyb" og smider så en manual på bordet ;-)  - og jeg har kigget de 750 sider igennem inden jeg gik på eksperten og er stadig i tvivl om hvordan det sættes op. Og jeg har også forsøgt bare at smide telefonerne på - uden held.

Som jeg skrev så var det nok en opgave for en 100 meter mester :-)
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 22:14 #6
Ja må indrømme vil ikke lige kaste tiden i det. Men held og lykke.
Avatar billede caulnian Nybegynder
26. december 2012 - 11:20 #7
Hej Pixiball. Prøv dette:

Log ind på din router og gå ind under SUA/NAT. Under fanebladet SAU Server udfylder du felterne - husk at sætte flueben. Hvis det kun er en port, der skal åbnes, skriver du det samme i start og end port. Server IP Adress er IP´en på den enhed, som porten skal åbnes for.
Avatar billede pixiball Nybegynder
26. december 2012 - 11:39 #8
Hej Caulnian

Du skriver at Server IP Adresse er IP adressen på den enhed porten skal åbnes for. Nu er der tale om 3 telefoner, vil det så sige at jeg skal gentage port intervallet (15000 - 20000) for alle tre?
Avatar billede caulnian Nybegynder
26. december 2012 - 11:42 #9
Ja - altså der skal oprettes en ny regel for enhed, hvor der skal åbnes porte. I dit tilfælde skal der så laves 6 regler. 3x åbning af 5060 og 3x åbning af 15000-20000.
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2012 - 12:30 #10
Normalt kan man da ikke åbne de samme porte på flere forskellige ipér i netværket?
Kan man da ikke i min router.
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2012 - 12:35 #11
Og forresten de 3 telefoner du har. De er vel koblet sammen på samme base station. Så de har vel reelt kun 1 ip adresse?
Avatar billede caulnian Nybegynder
26. december 2012 - 12:55 #12
Hvis telefonerne har hver deres IP, så skal portene åbnes for hver enhed. Hvis ikke, så skal der naturligvis kun åbnes porte for den IP, de er tildelt :)
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2012 - 12:59 #13
Kan man ikke bare sætte ip adressen på telefonerne op til DMZ?

Måske kig på side 154 og 385 i manualen.
Avatar billede kimtheman Novice
16. januar 2013 - 00:20 #14
Hvad endte det så med?
Avatar billede pixiball Nybegynder
16. januar 2013 - 08:40 #15
Projektet er droppet indtil videre.
Avatar billede kimtheman Novice
16. januar 2013 - 10:56 #16
Eller måske anskaffe en mere enkel ligetil router?