Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. december 2012 - 20:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Sikkerhedscenter kan ikke startes

Pludselig i dag, er min computer begyndt at opfører sig underligt. Jeg får flaget med et pc-problem, hvori der står at Windows Sikkerhedscenter ikke er slået til.

Jeg kan ikke starte den manuelt, men hvis jeg hopper ind services.msc og kigger, så står den også til at være deaktiveret. Det kan måske have noget at gøre med jeg pt. bruger AVG som antivirus, og enkelte antivirus programmer, står jo noget af Microsofts software fra, for at de ikke skal konflikte.

Det underlige er at problemet først er opstået i dag, og jeg har hverken opgraderet Windows eller AVG. Sætter jeg Sikkerhedscenteret til at starte aotumatisk, og så ellers starter det manuelt, så går fejlen væk. Men efter nogle minutter, kommer den igen, og tjenesten står igen som deaktiveret. Det hjælper heller ikke noget at genstarte, ikke indtil videre i hvert fald...

Hvordan slipper jeg af med denne fejl? De svar jeg indtil videre har fundet her på E, har ikke kunnet afhjælpe problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 20:51 #1
prøv det her:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede deadman Nybegynder
27. december 2012 - 20:55 #2
Evt. blot lav en windows systemgendannelse?
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2012 - 21:07 #3
Prøv at kigge på siden her og find indstillingerne på din egen version af Win7 for hvordan advarsler håndteres:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Turn-off-Security-Center-alerts

To antivirusprogrammer eller firewalls på samme tid kan give problemer. Microsoft vil selvfølgelig helst have deres eget system til at køre. Sålænge du har en eller anden form for antivirus og firewall kørende, er alt i orden, og Windows Sikkerhedscenter vil fortælle dig, om du er beskyttet eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 08:26 #4
hent en nu version ned på din pc

http://www.avg.com/eu-en/trustav_bt_ppc?ECID=ad:go:se:DK-EN-SCH-AVG-Phrase_Broad&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=%2Bavg%20download%20com&utm_content=&utm_campaign=DK-EN-SCH-AVG%20Phrase_Broad&gclid=COyrnKbIvLQCFQzKtAod2RcAXA

de har lavet uninstall Tool der ligger her

http://www.avg.com/ww-en/utilities

men ellers denne vej

hiv internet stikket ud
fjern avg med denne her

freeware version
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

rens maskinen med ccleaner for at være sikker

instaler en nyt igen ellers kift til andet
sæt internet i igen

m.v.h
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. januar 2013 - 15:14 #5
Hej, grundet sygdom har jeg ikke kunnet prøve nogle af Jeres forslag før nu.

Her er hvad jeg er kommet frem til.

1) Fulgte #4 og geninstallerede AVG -> Stadig samme fejl.
1.1) Fulgte igen #4, men installerede så Avast -> Stadig samme fejl.

2) Fulgte #1, med den returnerede intet og stadig samme fejl. Se eventuelt log.
Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.01.02.03

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Lars Sørensen :: ARAGORN [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2013-01-02 (11-59-56).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 1063532
Tid gået: 2 time(e), 58 minut(ter), 27 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)

3) Ville så prøve en systemgendannelse, men faldt ud af at jeg må have slået det fra. Det påstår computeren i hvert fald, og jeg kunne slå det til for mine diske. Har pt. slået det til for systempartitionen. Men korte af det lange, det hjalp heller ikke.

Jeg har altså stadig fejlen, og er ikke så vil med at skulle reinstallere Windows, med alt hvad det nu indbefatter. Så har I andre muligheder?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2013 - 15:32 #6
du kunne så prøve med denne her
men husk at se videoen først

sidste mulighed før geninstalering

tweaking.com

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

m.v.h
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. januar 2013 - 15:58 #7
Det hjalp.

Jeg prøvede først at køre en sfc scanning, som også viste at enkelte filer var defekte e.l. men den kunne ikke gøre noget ved dem. Men programmet kunne altså gøre et eller andet.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2013 - 16:46 #8
skal jeg forstå at den er løst
jeg lægger et svar du kan acceptere
hvis ikke ser du bort fra den

m.v.h
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. januar 2013 - 14:54 #9
Yeps, programmet du linkede til i indlæg #6, afhjalp problemet.