Avatar billede Belo Praktikant
29. december 2012 - 01:19 Der er 21 kommentarer

ukash virus

Hejsa
HJÆLP - er blevet ramt af ukash virus
har forsøgt under eksperten.dk/spm/966482
har de samme problemer
pc starter op med ukash, det samme sker også når jeg starter op i fejlsikret tilstand
så jeg kan kun boote op fra usb pen. Er der nogle der kan hjælpe med et virus program der starter op fra usb pen og kan fjerne ukash
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2012 - 10:07 #1
Prøv at downloade denne til en USB Dongle og kør den derfra.
http://www.spywarehelpcenter.com/remover
Avatar billede 2Mida Praktikant
29. december 2012 - 10:15 #2
Kan du komme i fejlsikker med kommandoprompt?

Jeg har fjernet en fornylig:

Fejlsikker tilstand med kommando prompt

rstrui.exe og gendannelse til før ucash optrådte

herefter ccleaner og malwarebytes
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2012 - 11:20 #3
Prøv fromsejs forslag i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
hvis den kan køre i fejlsikret med kommandoprompt
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2012 - 11:22 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2012 - 11:23 #5
Du har slet ikke dvd drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2012 - 11:25 #6
Denne tråd kunne måske også være nyttig:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/85315/P45/#559172
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2012 - 11:46 #7
Avatar billede Fjup Nybegynder
29. december 2012 - 11:54 #8
Hej jeg fik den i går, og fant denne her side, og nu virker den igen ;)

http://www.antivirussen.info/forum/da/help-ik-ben-geinfecteerd-met-een-virus/10472-oplossing-verwijder-het-ukash-politie-buma-stemra-police-100-euro-virus.html#.UN7G8Yl5nTq

Nedenunder finder du en to talrige løsninger at 100% værker!

OPLOSSING1 På fri du computeren for VIRUS UKASH

Løsning at komme tilbage til Windows:

1. Genstart computeren
2. Klik på skærmbilledet windows under start i fejlsikret tilstand (F8Hvad er fejlsikret tilstand?)
3. Klik på i fejlsikret tilstand med netværksunderstøttelse
4. Angiv du computeren Systemgendannelse og placere tilbage inden for en tidsramme, hvor du ikke har lidt fra virus. (Hvordan udføre Systemgendannelse?)

1. Scan efter du computeren med MalwareBytes Antimalwareprogram buma stemra/klpd/ukash fjerne eller registrere virus.
2. Scanne igen med ComboFix! for at registrere og fjerne denne malware endnu dybere. (Du kan finde instruktioner her)
3. Registrere på vores forum (Hvis ikke allerede har gjort) og sted MalwareBytes & Combofix log i vores Spørgsmål & svar forum. Vi kan hjælpe dig til at se, hvis du computer stadig inficeret, det er en af ukash varianterne.
4. Scan du computer igen med ESET online virusscanning for at fjerne de sidste stumper.
Avatar billede sullep Nybegynder
29. december 2012 - 11:57 #9
6 indlæg uden at tråd starter har svaret.

Hvorfor spørger i ikke om hvilken Windows version han kører med, de vejledninger i linker til virker ikke på alle versioner.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2012 - 12:02 #10
sullep Der er jo chancer for point LOL. :-(
Avatar billede Belo Praktikant
29. december 2012 - 13:05 #11
Hejsa
Jeg kan ikke komme i fejlsikret tilstand og kan heller ikke starte cmd op
Kører Windows 7
29. december 2012 - 13:09 #12
Ref #8: TAST [F8] tidligt under opstart - evt flere gange ...
Avatar billede Belo Praktikant
29. december 2012 - 13:16 #13
@poko, da programmet du har sendt ikke ligger med et operativsystem er det umuligt at boote op igennem progreammet. som før sagt er det umuligt for mig at gøre noget når windows er startet op, dermed også at installere et program fra et usb stik
Avatar billede Belo Praktikant
29. december 2012 - 13:21 #14
Og alle råd som indebærer safemode (fejlsikret tilstand) virker ikke da jeg allerede i mit første indlæg fortalte at ukash virussen virker lige så vel i safemode som i normal mode. virussen starter altså op med mit windows og det jeg derfor søger er det program der kan bootes direkte på et usb stik lige som avg kan bootes fra et usb stick der kører på linux eller ligesom windows defender kan. ingen af de to programmer har dog kunne fjerne den
Avatar billede sullep Nybegynder
29. december 2012 - 13:44 #15
Når det er Win7 så skal du kunne dette >

Start PCen op med "Advanced Boot Options" (Tryk F8 flere gange under opstart)
Vælg "Repair Your Computer"
Vælg sprog.
Vælg Bruger konto.

Så skal du vælge Kommando Prompt.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 16:41 #16
så jeg kan kun boote op fra usb pen. Er der nogle der kan hjælpe med et virus program der starter op fra usb pen og kan fjerne ukash

Hirens boot CD indeholder Malwarebytes, du kan boot CD fra USB nøgle . Youtube vejledning. Alle link ligger under video.
http://www.youtube.com/watch?v=QJQMIQ5WR9Q

Find Mini XP Windows.
http://imageshack.us/photo/my-images/839/image002q.png/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2012 - 18:54 #17
Metode 2 i linket #4 er også en usb løsning (HitmanPro kickstart)
Der er to videoer der beskriver hvordan man laver den og bruger den.
Har ikke selv brugt løsningen de to gange jeg har fjernet Ukash.
Her var systemgendannelse og fromsejs løsning dem der fik det til at fungere, samt en fuld scanning med Malwarebytes.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 19:41 #18
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 13:49 #19
Det virker perfekt den metode jumanji #7 forslår. Booter lynhurtig op fra USB nøgle.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 15:04 #20
Med YUMI Multiboot USB Creator, kan man lægge Hirens boot CD og Kaspersky rescue CD som indeholder antivirus over på samme USB nøgle, SMART ;-)

http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

http://www.howtogeek.com/howto/36403/how-to-use-the-kaspersky-rescue-disk-to-clean-your-infected-pc/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2013 - 21:16 #21
Er der kommet en løsning her?