Avatar billede Felksi Nybegynder
30. december 2012 - 16:22 Der er 9 kommentarer

Hjælp til switch problem!

Hej jeg har en switch, det er en accton etherhub 5st. Jeg vil gerne bruge den til både at have internet på min computer og xbox på samme tid. problemet er bare at min computer ikke rigtig vil fungere med switchen, men xbox'en virker fint. jeg har prøvet at bytte rundt på portene, men det virker stadig ikke. Min bærbar kan fint bruges med switchen, det er bare min stationær. Den viser slet ikke at der er sat et kabel i. Håber nogle kan hjælpe mig :D
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 16:35 #1
hvad siger den i enhedshåndteringen
når du sætter kablet til hvad sker der så under usb
der skulle gerne udvide sig ellers må det være driveren til usb enheden der ikke er optimal

m.v.h
Avatar billede Felksi Nybegynder
30. december 2012 - 16:54 #2
Altså det er ikke en switch til USB enheder, men en nætværksswitch. Så den er jo ikke koblet til med et USB-kabel, men et ethernet-kabel? Men den lyser slet ikke i port et på switchen, så den kan slet ikke se der er forbindelse til noget, men når jeg bruger port et med min bærbar så virker det fint?

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 17:46 #3
Kunne det ikke være kablet ??
Avatar billede Felksi Nybegynder
30. december 2012 - 18:06 #4
Det er det samme kabel som jeg brugte med min bærbar da det virkede, så nej :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. december 2012 - 18:39 #5
gå i cmd ping 127.0.0.1 og se om der er noget svar, er der ikke det er det netkortet
Avatar billede Felksi Nybegynder
30. december 2012 - 23:10 #6
det ser ud til at netkortet virker fint. den skriver ihvertfald at 0% data er tabt. men det virker også fint når jeg sætter et nærtværkskabel til direkte fra routeren men når jeg smider switchen imellem gider det ikke at virke? og det er kun stationær det ikke virker med... :/
Avatar billede sadolin1978 Novice
31. december 2012 - 09:19 #7
hvordan er dine adr. sat er det DHCP eller fast
Avatar billede tji Nybegynder
18. januar 2013 - 10:59 #9
Prøv din stationære på et andet netværk/en anden switch og se om det virker der. Kan du evt sætte den direkte på dit modem/router mod internettet?

Hvis ikke det virker, vil jeg udfra dit opslag og tidligere kommentarer sige, at det lader til at dit netkort er defekt. (en ping af 127.0.0.1 viser kun, at IP stacken er ok i Windows. Det er altså ikke et bevis på, at hardwaren på netkortet er i orden)