Avatar billede Anders87 Praktikant
03. januar 2013 - 23:56 Der er 5 kommentarer

Forbinde tv med forstærker

Hej

Jeg har et tv (Samsung ES8005) som jeg gerne vil have forbundet med min forstærker (harman/kardon 3380).

Jeg har forbundet dem med et "kabel" (med rød/hvide ender)og ifølge brugsvejledningen, skulle de være korrekt forbundet.

På tv'et har jeg under lydindstillinger valgt "eksterne højtalere", men der kommer absolut ingen lyd ud af højtalerne.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Anders
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
04. januar 2013 - 01:19 #1
Sådan som jeg ser det er det kabel du har forbundet mellem tv og forstærker et phono kabel. Du skal vælge den indgang på forstærkeren du har sat kablet i. Lyden fra tv'et kan du også udtage fra scart stikket på tv'et. Det er lettere.
Avatar billede thov Forsker
04. januar 2013 - 01:37 #2
De rød/hvide bøsninger på TV'et er måske lydindgange ?
SCART forslaget vil virke med denne adapter:
http://www.sandberg.it/da-dk/product/Scart-Universal-Adapter-IN-OUT
Avatar billede thov Forsker
04. januar 2013 - 01:46 #3
P.S.
Er der ikke en hovedtelefon udgang (3,5mm minijack) ?
I så fald kan du nøjes med en minijack-til-phono adapter.
http://www.amazon.co.uk/FPUK-3-5mm-Stereo-Phono-Adapter/dp/B001D2TPRI
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2013 - 10:04 #4
#2 Vil anbefale at bruge scart stikket og forstærkerens styrkekontrol, da jeg formoder det vil give en bedre lyd, da den kommer som et fast udgangs signal til forstærkeren.
Bruger man en hovedtelefon stik kan lyden blive forværnget, da det kan oversyre indgangen i forstærkeren.
Har kigget på en produktinfo, og der er ikke line out som jeg ser det:
http://www.pricerunner.dk/pi/2-2795486/TV/Samsung-UE46ES8005-Produkt-Info
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 11:46 #5
er du kommet videre?