Avatar billede dallan2007 Nybegynder
04. januar 2013 - 10:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontinuerligt ping-program?

Finder der et program som kan teste hvor stabil en given forbindelse er over en længere periode (1-3 dage)? Altså bare et simpelt program som står og summer på en computer som er tændt 24/7 i hele forløbet, og som smider noget statistik til slut (eller løbende). Heck, jeg kunne nok næste selv skrive et sådant program/script, men hvis det allerede findes... ;)
Avatar billede LeChox Nybegynder
04. januar 2013 - 11:01 #1
Jeg har ikke selv erfaring med nogle, men var på et tidspunkt selv igang med at skrive en meget simpel (jeg er helt ny til den slags) udgave af det du beskriver, i C#. I min søgen efter inspiration kom jeg forbi programmer som:

http://www.pingplotter.com/download.html
http://www.connectionmonitor.net/download.htm
http://code.google.com/p/internetconnectivitymonitor/

Jeg tror der findes en hel del af dem, udfordringen ligger i at finde den bedste, som passer til ens behov :-)

Du kan kigge på dem jeg har linket, og evt. rode lidt rundt på google med søgninger som "ping monitor", "connection monitor", "ping tester" etc.

Derudover er der sikkert også nogen på eksperten som rent faktisk har erfaring med nogle af disse programmer ^^

Held og lykke :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2013 - 11:33 #2
Hej.

  Hvorfor ikke bare gøre således:

ping [domain] -t > ping.txt

  Efter en 2-3 dage trykker du bare ctrl+C og læser filen ping.txt med Notepad - der vil være en opsummering nederst og drops er lette at filtrere i en ren tekstfil.

De bedste hilsner
04. januar 2013 - 12:03 #3
Avatar billede RalphOlsen Novice
08. januar 2013 - 13:18 #4
Avatar billede hea_dk Nybegynder
09. januar 2013 - 21:00 #5
hey

et andet bud er http://www.paessler.com/prtg free version pinger dog kun vært 30 sec men laver en dejlige fine graph over det

ellers må du bruge gode gamle cmd som 2 skriver :)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
13. januar 2013 - 10:07 #6
Rigtig mange gode svar - takker alle - og jeg tror det bliver LeChox's løsning med pingplotter, så smid venligst et svar :o)
Avatar billede LeChox Nybegynder
16. januar 2013 - 10:36 #7
Glad for at kunne hjælpe :-)