Avatar billede covesen Praktikant
04. januar 2013 - 20:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

elektronisk papir

Hej

Jeg har i længere tid søgt en løsning, så vi kan mimimere det vilde spild vi har i firmaet.

Typisk printer vi en side ud og 1 minut senere ligger den i skraldespanden. ca 1/3 del kunne spares ved en anden løsning.

1. findes der et program/app der tilader print fra en Windows pc til en ipad???

2. hvad med en digital tavle som man kan printe til.

Jeg har søgt nettet, emn syntes ikke rigtigt jeg kan finde noget.
Har i nogle forslag til at minimere spildet i mit firma.

mvh.
Christian
Avatar billede supertekst Ekspert
04. januar 2013 - 20:37 #1
Hvor meget står er på en side?
Hvem er modtagerne - interne?
Avatar billede covesen Praktikant
04. januar 2013 - 20:55 #2
jeg skal kunne printe hvilken som helst a4 side ud som en normal printer og det er kun interne modtagere på netværket.

Jeg forestiller mig at jeg når jeg printer "bare" vælger print til ipad eller en tavle lige som når man vælger en printer i print menuen. Der står ikke vildt meget på siden.

Typisk skal vi bruge det til at printe et eller flere delnummer ud med en lokation på og det er bare i sort/hvid
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2013 - 21:18 #3
Kan du ikke bare printe til pdf og gemme på netværket?
Avatar billede finb Ekspert
04. januar 2013 - 21:20 #4
Kan du gemme Word-filen på intra-nettet,
som ipad og tavle kan se ?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2013 - 21:27 #5
jeg bruger cute-pdf (gratis printer, der laver pdf-filer). Hvis jeg ikke har fået brug for papirversionen, så ligger den kun til backup - ellers kan den altid senere 'gen'udskrives.
Avatar billede covesen Praktikant
04. januar 2013 - 21:38 #6
hej

sådan gør jeg nu

1. jeg sidder med en kunde og finder det han skal bruge
2. normalt trykker jeg print, tager papiret i printeren og går ud for at finder det han skal bruge.
3. derefter smidder jeg papiret ud.

jeg kan ikke bare skrive det ned,  hvis der er flere numre tager det tid.

Løsningen skal helst være at ipad´en eller et andet stykke hardware ligger på mit skrivebord. når jeg så printer skal skærmen vækkes med et print af det jeg lige har skrevet ud.
Jeg kan ikke printe til en server for så først at skulle finde det jeg skal bruge.

Løsningen skal være lige så hurtig, som med alm. papir bare uden at jeg skal smidde papir ud hele tiden.

kort sagt skal det være som at tage pc skærmen under armen og gå på lageret for at finde delene.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2013 - 22:17 #7
min nokia tlf er via bluetooth koblet til pc via programmet nokia-suite
Det er let som ingenting at kopiere en tekst fra pc til fx en sms-kladde på tlf.
De fleste nyere tlf kan bluetooth...
Avatar billede supertekst Ekspert
04. januar 2013 - 23:38 #8
Kunne det lade sig gøre ved at tage et billede af skærmen v.h.a. en smartphone?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 00:50 #9
Bruger ikke selv Apple produkter, men læste lige dette om Itunes som kan arbejde med både pc og ipad:
http://windowssecrets.com/top-story/how-to-transfer-files-from-windows-to-the-ipad/
(ca midt på siden)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 00:51 #10
PS der er også andre forslag i tråden.
Avatar billede finb Ekspert
05. januar 2013 - 12:35 #11
Kunden skal selv skrive direkte til din ipad
Avatar billede covesen Praktikant
03. februar 2013 - 16:21 #12
Hej igen

Jeg har haft lidt travlt på jobbet og har derfor næsten glemt dette spørgsmål.

Der er ikke kommet noget jeg kan bruge, så jeg lukker ned og giver point til den der er tættest på, Supertekst du kom tættest på da du foreslå at tage et billede af skærmen. Bare der var en app som kunne få ens ipad til at modtage prints fra ens pc og vise indholdet på skærmen, dette ville spare tons af papir i virksomhedderne.
Avatar billede covesen Praktikant
03. februar 2013 - 16:21 #13
points givet
Avatar billede covesen Praktikant
03. februar 2013 - 16:22 #14
supertekst vil du svare
Avatar billede supertekst Ekspert
03. februar 2013 - 17:53 #15
Ok - du får et svar..
Avatar billede supertekst Ekspert
02. marts 2013 - 10:15 #16
PS: Kunne man forestille sig at der blev sendt en SMS til en mobil fra det pågældende system?
Avatar billede covesen Praktikant
02. marts 2013 - 13:33 #17
Hej igen

Jeg er bange for at enten forstår jeg ikke det i skriver eller er det omvendt.

Det eneste jeg er ude efter er en app/program hvor formålet er at få det man normalt får skrevet ud på papir fra en Windows printer til at blive vist på ipad skærmen.

Kort sagt igen, hvis du har printet et stykke papir ud så vil jeg gerne have det samme "stykke" papir på skærmen af min ipad.
Dermed kan jeg tage ipad´en under armen, finde det jeg skal bruge og viske "tavlen" ren og begynde forfra. LIG med mindre papirs spild.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. marts 2013 - 17:22 #18
Hej

Er med på hvad du mener.

Hvilket system/program anvender du - som beskrevet i #6?