Avatar billede GKHerping Nybegynder
05. januar 2013 - 22:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lav computer om til wifi hotspot

Hej

Min søster har oister 3G mobilt bredbånd på USB dongle. Er det muligt at lave hendes computer til et wifi hotspot så hendes ipad også kan komme på internettet?
Har prøvet med connectify, den gjorde det hele værre, så 3G virkede ikke :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:39 #1
Hej.

  Hvad med noget i retning af http://mywifizone.software.informer.com/ ?

De bedste hilsner
Avatar billede GKHerping Nybegynder
06. januar 2013 - 01:21 #2
Har du læst hvad der står? Den kører på alle Windows 2000 og xp, tvivler på at den vil virke til Windows 7 og ipad
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2013 - 08:19 #3
du kan tage sim kortet fra usb donglen og sætte over i ipaden og lave internetdeling fra den
Avatar billede GKHerping Nybegynder
06. januar 2013 - 08:21 #4
Nej. Hvis jeg kunne ville jeg have gjort. Det. Det er en ipad mini uden 3G kun wifi
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 09:38 #5
#2

  Well, om det er skrevet til 2K/XP ser jeg ikke som det store problem i forhold til Win7, med mindre du kører x64 og programmet er skrevet til 16bit subsystem - hvad der så næppe er tilfældet med den slags. Og din iPad er nok det mest ligeglade stykke elektronik i forhold til hvad der befinder sig i den anden ende af en WiFi-forbindelse, tror du ikke? ;-)

De bedste hilsner
Avatar billede GKHerping Nybegynder
06. januar 2013 - 09:44 #6
Hun kører x64.
Og du er sikker på at den vil virke? Connectify sagde alle steder at den virkede, men efter installation virkede hverken connectify eller mobilt bredbånd længere. Mobilt bredbånd kom først på igen efter avanceret indstillinger, kan ikke huske hvor præcist, var ændret :)
Avatar billede GKHerping Nybegynder
06. januar 2013 - 09:45 #7
Og mange af de programmer jeg har kigget på har kun været fra computer til computer
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 09:56 #8
Jamen så er der jo reelt kun en måde at finde ud af det på: Test af og drag en konklusion. Hvis ikke det kræver en lokalt installeret klient, bør det fungere.
Eneste "hik", jeg selv har oplevet med Apple-ting og WiFi er en lidt ældre iMac, der ikke kan køre WPA2, men her kan mit accesspoint så sættes op til at køre mixed mode, så klienten blot selv forhandler kryptering på plads. Hvis den så ikke kan WPA2 falder den selv tilbage til WPA.
Avatar billede GKHerping Nybegynder
06. januar 2013 - 10:02 #9
Det vil jeg så gøre, når jeg næste gang hjælper min søster med det :)
Avatar billede GKHerping Nybegynder
17. april 2013 - 05:42 #10
Lukker eftersom det ikke er relevant længere