Avatar billede henningrs Praktikant
05. januar 2013 - 22:40 Der er 5 kommentarer

Sony Bravida Hdd optagelser

Hej alle kloge hoveder

Denne nød kan jeg ikke knække... Jeg har et Sony Bravida tv med tilsluttet 2 tb Hdd. Herpå har jeg optaget forskellige dokumentar udsendelser og reklamer som jeg skal brug til min udd.

Kan jeg få disse udsendelser brændt ud eller over på min pc??
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2013 - 09:13 #1
Tror jeg desværre ikke du kan. Det kar noget med digital kopiering at gøre, og det er filerne der ligger på disken beskyttet mod.
Man kan selvfølgelig genoptage filerne med et kamera og derefter overføre til pc, men du vil ikke få den fine kvalitet som du har nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2013 - 09:16 #2
Jeg er heller ikke sikker på om du kan optage filerne over scart stikket, og så over på pc den vej evt med et internt tv kort, der har har indgang fra scartt.
Avatar billede ranni Forsker
10. januar 2013 - 23:29 #3
Det må kunne lade sig gøre med et scart fra TV til en "gammeldags" DVD optager.
Jeg kan optage udsendelser fra optaget BoxerTV  (det må man vist ikke)på en godkendt Boxer HDD optager, men det er så analog.
Det kan så være lige meget med de gamle ridsede film, som Dansk TV genudsender gang på gang.
Avatar billede ranni Forsker
10. januar 2013 - 23:34 #4
Det må også kunne lade sig gøre som 661 foreslår.
Det vil jeg da prøve, så slipper jeg for at optage på HDD, brænde en DVD for så at sætte den i PC `en for videre bearbejdning.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2013 - 06:41 #5
Ja 3 burde også kunne lade sig gøre, men når du kommer over scart indgangen så forsvinder det digitale jo også.
Men det burde give en bedre kvalitet end kamera løsningen.