Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
07. januar 2013 - 01:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på netværk.

Det startede egentlig som en joke.
Min ZyXEL P-2601HN-F1 kan udsende 4 forskellige trådløse netværk på samme tid, og for at drille min nabo, så lavede jeg en som hed Gratis 100Mbit.
Jeg har nu sat routeren tilbage til fabriksopsætning, og den køre igen med bare en WiFi. Altså burde navnet "Gratis 100Mbit" være historie, men nej. Nu hedder min faste LAN forbindelse pludselig "Gratis 100Mbit".
Det er ikke det øverste navn på noden som man kan omdøbe, det er navnet som står midt mellem selve LAN-navnet og så det nederste, som er navnet/type på netkortet.
Hvis jeg på min Win7 under netværkscenter vælger "se hele kortet", så viser den rigtignok routeren som gateway. Men i diagrammet, som vises lige under "grundlæggende netværksoplysninger" der står routeren (det lille hus-ikon) angivet med mit gamle fake-navn; "Gratis 100Mbit".
Men hvordan kan jeg ændre dette midterste navn i min faste LAN forbindelse?
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
07. januar 2013 - 02:00 #1
...og så fandt jeg selv svaret, og ønsker nu at lukke eller slette dette spørgsmål.
Men som altid så kan jeg ikke finde "den røde tråd" på dette web-site.
Så mit næste spørgsmål kunne passende være; "hvordan sletter jeg dette indlæg?"
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
07. januar 2013 - 02:57 #2
Du gør som jeg, og skriver et svar.

(når du vil skrive et nyt indlæg skal du mærkere "Svar (til løsninger og pointgivning)".

Dernæst kan du give point til dig selv. Så er den lukket :)
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
07. januar 2013 - 08:23 #3
Og hvordan giver man pointene til sig selv? ;o)
07. januar 2013 - 10:16 #4
Ref #3: Lægge selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget svar ...

PS: Du bør skrive pointen ...
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
16. januar 2013 - 23:32 #5
svar
Avatar billede fle1234 Nybegynder
11. august 2013 - 21:51 #6
Hvad var svaret på hvordan man ændrer navnet i midten? Jeg har præcist samme problem. Mit netværk har fået navnet fra et acces point, og jeg kan ikke resette navnet på mit ethernet kort.

Alternativt, hvordan resetter man alt på ethernet opsætningen på computeren, og kommer tilbage til "skab et nyt hjemmenetværk"? Jeg ser ingen wizard til det i Windows 8, som jeg anvender. Det fandtes da tidligere windows versioner som jeg husker...?
Avatar billede Fandeme Nybegynder
14. juni 2014 - 11:44 #7
Løsningen ?
Avatar billede Fandeme Nybegynder
14. juni 2014 - 11:59 #8