Avatar billede kaarerysgaard Nybegynder
14. januar 2013 - 17:37 Der er 4 kommentarer

Excel: Skriv sand/falsk på baggrund af farvede celler

Hej Excelhajer
Jeg har et enkelt spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg har en række farvede celler i kollonne A, som er farvet vha betinget formatering. I en anden kolonne vil jeg gerne have sand/falsk i forhold til om cellerne i kollene A er farvede. Findes der en formel, som ud fra en farvet celler kan give resultatet sand/falsk?? Jeg ved ikke, om =hvis formlen kan klare det. Please - håber nogle kan hjælpe.
De bedste hilsner

Kåre / datajournalist
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 17:45 #1
hvorfor ikke rette i den formel, der farver cellerne, og tilføje sand/falsk i den? Alt andet lige, så er det nok lettere (også at vedligeholde fremover)
Avatar billede kaarerysgaard Nybegynder
14. januar 2013 - 22:02 #2
Det dur desværre ikke. Jeg farver en kolonne ført på baggrund af ordsøgning med betinget formattering. Hvert felt indeholder mængder af tekst. Det næste step er at lave en anden kolonne, hvor de farvede felter omdannes til værdien sand. Krydser fingre for hjælp
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2013 - 22:58 #3
Kunne VBA være en mulighed?
Avatar billede kaarerysgaard Nybegynder
15. januar 2013 - 10:30 #4
Hej hjælpsomme folk. Jeg fandt selv en løsning:
=HVIS(ER.TAL(SØG("ord";A3));1;"")
Udskift "ord" med det nøgleord, som du søger på. Hvis ordet fremkommer i cellen skrives 1 ellers intet. På den måde kan man lave tekstanalyse og se om ord fremkommer i celler med meget tekst. Så formlen et andet sted på eksperten.