Avatar billede code Nybegynder
18. januar 2013 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SMS server via bluetooth

Hej

Synes det svært og lave en god overskrift.

Står og skal til at sende en gruppe SMS et par gange om ugen og tænkte at man måske kunne tage min gamle telefon en sony ericsson og koble til min hjemme "server" via bluetooth også have noget software så jeg kan sende beskeder ud til dem som står i kartoteket.

Så helst at det kunne styres online da beskeder skal afsendes når jeg ikke er hjemme så via et login script (php "kender" jeg så vil være og foretrække) også afsende en besked.

Håber det giver mening
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
18. januar 2013 - 23:43 #1
Med den pris man kan sende SMS til igennem gateways, så er det vist billigere/nemmere at gøre det sådan .. og så springe telefonen over..

desuden skal du være opmærksom på at alle simkort der sælges, faktisk i betingelserne forbyder automatisk/mekanisk afsendelse af sms beskeder.

at du jo så sikkert ikke bliver opdaget, og de sikkert ikke vil gøre noget ved det hvis de opdager det .. er jo så en anden ting..
Avatar billede code Nybegynder
19. januar 2013 - 00:27 #2
Det koster omkring 25 øre pr sms. det selvfølgelig ikke synderlig dyrt men når vi så siger en pakke ved fx telia med fri sms (har kontaktet kundeservice og de har INGEN begrænsning på hvor mange jeg sender og har dertil fået det pr brev, hvor jeg selvfølgelig har forklaret dem hvad formålet med abonnementet var :)

Så ser vi bort fra ovenstående - keender du til sådan et stykke software?
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. januar 2013 - 10:12 #3
hmmm prøv istedet at se her det kunne være det var løsningen på din opgave

https://www.cpsms.dk/login/index.php?gclid=CLPdsNeJ9LQCFfJ2cAodZkIAvQ
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. januar 2013 - 10:13 #4
Avatar billede smssupport Nybegynder
21. januar 2013 - 10:16 #5
En SMS pakke hos Telia koster 79,- og på http://www.suresms.com koster SMS beskeder til DK 18 øre. Det betyder at du kan sende ca. 500 beskeder pr. måned for den pris.

Du kan også hente www.ozekisms.com som jeg har testet lidt. Den kan også bluetooth, men koster nogle tusinde (jeg tror det er afhængig af volumen).

Hvis du vil bruge online løsningen, så er der her et link til hvordan du sender med php : http://smssupport.blogspot.dk/2012/12/send-sms-med-php.html
Avatar billede code Nybegynder
01. februar 2013 - 11:06 #6
ozekisms kan jeg ikke rigtig få til at virke med min bluetooth tlf.

Er der andre muligheder for noget software som kan dette?

men suresms bliver mit alternativ da de har en mail funktion som kan sende sms. Men så helst at der var noget software som kan bruge mit nuværende abb.
Avatar billede code Nybegynder
08. februar 2013 - 14:40 #7
Lukker tråden virker mig død.