Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
20. januar 2013 - 20:01 Der er 5 kommentarer

Ophæng af Cerwin Vega! - Højtalere

Hej derude.

Jeg købte for nogle måneder siden et par Cerwin Vega! XLS-6 højtalere som baghøjtalere i mit 5.1 system. Nu har jeg dog besluttet, at bare køre med 3.1. Det betyder, at jeg gemmer mine fronter væk til fordel for XLS-6'erne. De skal således hænges op på væggen i en passende højde. Mit spørgsmål er: Hvordan hænger man sådanne op? - Jeg vil ikke hen og bore i dem. Måske er der nogle, der kan anbefale nogle små hylder eller ophæng, hvor de står i spænd? Helst ikke for dyre.

På forhånd tak!

Mvh IMF-5000
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 09:36 #1
Jeg havde kontaktet Hifi Klubben for at få hjælp til dette:
http://www.hifiklubben.dk/information/kontakt-os/
De burde vide hvilke muligheder du har, uden det går ud over lyd og udseendet på dine højttalere.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 09:41 #2
Men i princippet skal de jo bare stå på en kantliste i bunden som har en gummibelægning så den ikke kan skride, og ovenpå højttaler skal der være en plade der går ned over forkanten på højttaler. Man burde kunne få det lavet så forkanten gemmes bag frontstof rammen. Pladen kan være rustfrit stål eller males i vægfarven.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 09:47 #3
Nå det med frontstoffet kan man godt glemme da der er et horn i toppen af den kan jeg se
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 09:54 #4
Kan se de har forskellige ophæng på siden til 399 for et sæt:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler-tilbehor/
Men du slipper så ikke for at skrue i bagsiden på din højttaler, men det kan du vel leve med?