Avatar billede limes_planum Praktikant
22. januar 2013 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

javax.microedition.lcdui.Canvas

Når jeg kører min kode (der indeholder en henvisning til et *.svg-billede) får jeg denne fejlmedd. (selvom javax.microedition.m2g er importeret):

Tue Jan 22 18:19:04 CET 2013 INFO:Slick Build #274
Tue Jan 22 18:19:06 CET 2013 INFO:LWJGL Version: 2.8.4
Tue Jan 22 18:19:06 CET 2013 INFO:OriginalDisplayMode: 1680 x 1050 x 32 @59Hz
Tue Jan 22 18:19:06 CET 2013 INFO:TargetDisplayMode: 1680 x 1050 x 32 @59Hz
Tue Jan 22 18:19:22 CET 2013 INFO:Starting display 1680x1050
Tue Jan 22 18:19:22 CET 2013 INFO:Use Java PNG Loader = true
Tue Jan 22 18:19:22 CET 2013 INFO:Controllers not available
Tue Jan 22 18:19:26 CET 2013 ERROR:com/sun/perseus/model/SVGImageImpl
java.lang.NoClassDefFoundError: com/sun/perseus/model/SVGImageImpl
    at javax.microedition.m2g.SVGImage.createImage(SVGImage.java:221)
    at JavaGame.Play.reset(Play.java:480)
    at JavaGame.Play.update(Play.java:1468)
    at org.newdawn.slick.state.StateBasedGame.update(StateBasedGame.java:268)
    at org.newdawn.slick.GameContainer.updateAndRender(GameContainer.java:657)
    at org.newdawn.slick.AppGameContainer.gameLoop(AppGameContainer.java:408)
    at org.newdawn.slick.AppGameContainer.start(AppGameContainer.java:318)
    at JavaGame.Game.main(Game.java:72)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.sun.perseus.model.SVGImageImpl
    at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    ... 8 more
Tue Jan 22 18:19:26 CET 2013 ERROR:Game.update() failure - check the game code.
org.newdawn.slick.SlickException: Game.update() failure - check the game code.
    at org.newdawn.slick.GameContainer.updateAndRender(GameContainer.java:663)
    at org.newdawn.slick.AppGameContainer.gameLoop(AppGameContainer.java:408)
    at org.newdawn.slick.AppGameContainer.start(AppGameContainer.java:318)
    at JavaGame.Game.main(Game.java:72)

- - -

Har på fornemmelsen at jeg også skal importere JSR118.jar for at komme videre (efter lidt googling), men denne jar er umulig at opdrive ordentligt.
Denne skal bruges for at man kan køre/afvikle:
import javax.microedition.lcdui.Canvas
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2013 - 03:21 #1
Har du installeret Java ME SDK 3.2?

Ingen jsr118.jar / midpapi20.jar / jsr118_midpapi20.jar ?
Avatar billede limes_planum Praktikant
09. februar 2013 - 18:07 #2
hmmm ... jeg installerede først Java ME SDK (50 mb fil) i roden, hvilket ikke hjalp, og derefter som Eclipse-udvidelse (16 mb fil) - i dag har jeg så prøvet at installere den første fil under programmer/java (også uden held -> samme fejlmedd.)

Men kan du evt. sige noget om, hvor jeg generelt skal installere den slags udvidelser?

- - -
PS: er begyndt at læse bogen "Java EE Development with Eclipse" - kan den anbefales?
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. maj 2013 - 13:09 #3
Lukker