Avatar billede puffe Praktikant
23. januar 2013 - 15:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilknytte nas som netværksdrev

Hej eksperter,
Jeg har fået mig en nas som jeg gerne vil kunne vedligeholde på bærbar. Jeg vil derfor tilknytte den som netværksdrev.

Det "sjove" er det er lykkes mig en gang! Så skal jeg ikke kunne sige hvad der skete, men nu kan jeg ikke..

Når jeg skriver nas adresse+delt mappe kommer der ganske rigtigt skriv adgangsoplysninger frem. MEN det er den bærbare's logonoplysninger og så siger den bare "fejl". http://imgur.com/KhKa6lj

Jeg har windows 7 64 bit home. og egen router som er sat til at give min nas samme IP ud fra mac adr.

Nogle forslag??
Avatar billede kgkg Nybegynder
23. januar 2013 - 17:23 #1
Nu skriver du ikke hvilken NAS det er du har.

Men normalt opretter du en bruger pa NAS'en, med det samme brugernavn og adgangskode som du logger ind på computeren med. Så plejer det at virke.
Avatar billede puffe Praktikant
23. januar 2013 - 18:16 #2
Det er en qnap ts-212'

Har opretter bruger og ændret adgangskoden. Plejer er død ;)
Avatar billede puffe Praktikant
23. januar 2013 - 19:55 #3
Hej kgkg,
problemet var at (jeg har for nyligt installeret router)også fpår for fornyet IP for den bærbare.

Når du opretter et share indtaster du jo så IP for tilladte klienter - og .204 var blevet til .205 i mellemtiden..

Tak for hjælpen trods alt - smid svar og så de 30p dine

/P
Avatar billede kgkg Nybegynder
23. januar 2013 - 23:40 #4
Har selv en TS-212 og den procedure jeg beskrev er den rigtigt.

Når man opretter en share, så tilknytter man de brugere som skal have adgang til den aktuelle share.

En bruger er bundet til kontoen via et brugernavn og en adgangskode. Og hvis du på din computer bruger det samme navn og adgangskode, til at logge ind på en konto, så har du automatisk adgang til de shares som der er oprettet.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 02:22 #5
du skal have fuld administrator rettighed til netværksdrevet.
Vælg drevet, højreklik, properties, share (det skal shares), og så skal du tage alle rettigheder.