Avatar billede kjaersgaard Praktikant
25. januar 2013 - 16:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gammel bærbar

Hej

Har en gammel bærbar med hvor jeg overvejer at prøve, at sætte en ssd disk i.

Den bærbare har ide stik på selv harddisken, der sidder så et plastik adapter over, så det bliver til et hun stik med 22 stik/pins

Hvad hedder sådan en stik type, og kan man overhovedet finde en ssd disk med adapter til sådan et stik ?

vh
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. januar 2013 - 18:09 #3
Der findes adaptere mellem Sata og IDE men så passer disken sikkert ikke i computeren mere.
Hvisken model er din PC (jeg går ud fra det er en HP :-)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
25. januar 2013 - 19:34 #4
ja det er lige så meget en test. De er snart 8 år gl. og jeg synes det kunne være sjovt at få noget fart på så gammel en bærbar. Det er år siden den har været brugt sådan rigtigt. Jeg har fundet win 7 drivere til den og den kører med win7 pro 32 bit.
Jeg regner med at jeg skal have 2 Gb ram i også.
HP 6110 NX

Er det HP's eget interface eller hvad ?

Jeg er i tvivl om den bliver hurtigere af det, det er jo ikke sikkert at mobo understøtter de hastigheder.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. januar 2013 - 20:20 #5
Er dette noget, det koster desværre der efter
http://www.theupgradeplace.com/2.5-IDE-SSD/
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
09. februar 2013 - 19:43 #6
Jensenjs vil du skrive et svar, så jeg kan få den lukket.

Fandt en ide ssd i tyskland 775,- dk men har ikke fået den monteret endnu, skal også lige have lidt ram ;o)
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. februar 2013 - 20:55 #7
Svar