Avatar billede jr40 Nybegynder
03. februar 2013 - 14:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Glemt kodeord i Word 2007 dokument

Hej Alle sammen,

Min kæreste skriver på en dagbog til hendes lille pige (9år), og i denne forbindelse smid vi et kodeord på word dokumentet, så tøsen ikke ved et tilfælde skulle gå ind i dokumentet og læse dette.

Men men.. Igår da min kæreste skulle åbne dokumentet, kan hun "selvfølgelig" ikke huske kodeordet, idet det var et stykke tid siden hun sidst havde skrevet i dokumentet, og hun har prøvet alt. Men kan stadigvæk ikke huske det..

Så vil høre om der er nogle der kan hjælpe til at få åbnet sådan et word 2007 dokument.?

Har prøvet flg. uden result:
password-find.com
diverse nye password word recovery 2013 programmer, uden result, da den bruger english ordborg til at søge efter kodeordret..

Så er der en venlig sjæl, der evt. har mulighed for at hjælpe med at få åbnet kærestens word 2007 dokument..

Hvis points ikke er nok, er kæresten villig til at give en skilling til arbejdet, hvis dette ønskes.
Avatar billede tjp Mester
03. februar 2013 - 15:17 #1
Ej, hvor surt. :'(

Ved ikke om det virker, men har I prøvet det her?:

http://www.eksperten.dk/guide/247

(Husk at tage backup-kopi af dokumentet først)
Avatar billede tjp Mester
03. februar 2013 - 15:19 #2
Hov, det er vist kun, hvis det er beskyttet mod redigering, ikke åbning... Sorry.
Avatar billede hcma Novice
03. februar 2013 - 15:48 #3
hvad med at højreklikke på filen --> omdøb og brug endelsen  *.rtf og åbn det i wordpad
Avatar billede CCodam Nybegynder
04. februar 2013 - 00:50 #4
I Office 2007 og frem, benyttes der, desværre i dette tilfælde, en god AES 128bit kryptering.

Der er derfor ikke andet for, end at lave et Brute-Force Attack, hvilket alt efter længden, kan tage meget langt tid.

Hvis i nogenlunde kan huske længden på koden, hvorvidt den indeholdte tal og/eller specialtegn, måske endda dele af koden, eller for den sags skyld bogstaver i ved bestemt ikke blev brugt, så kan tiden kortes betydeligt ned.

Hvis det er meget vigtigt for jer, og i har mod på at sende mig dokumentet, så skal jeg gerne sætte noget serverkraft af til at få brudt koden, inden for en rimelig tid.
Avatar billede jr40 Nybegynder
04. februar 2013 - 07:33 #5
Jamen det ville være helt kanont, hvis du har lyst til at prøve at bryde den.. Hvilken mail kan vi snakkes på og dele dokumentet. ?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 04:22 #6
der findes office doc crackere, men der kan være en del.
google dem, men der er en risiko for malware..

".doc password cracker"
"ms office word password cracker"

jeg havde engang sådan et, men bruger openoffice nu..
Avatar billede jr40 Nybegynder
11. februar 2013 - 06:54 #7
Det hele endte lykkeligt ud, da kæresten fandt ud af hendes password..
Men mange tak for hjælpen alle sammen.