Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
11. februar 2013 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere forskellige sprog i samme data felt

Hej Eksperter,

Hvordan kan man får et givent data felt i en table til at kunne inde holde tekst i de enkelte entries som varier over 40 forskellige sprog herunder  :dansk, engelsk, kinesisk, japansk, russisk  osv. og er der nvarchar data typen man skal bruge eller ?
Avatar billede Syska Mester
11. februar 2013 - 11:19 #1
Ja, nvarchar er unicode. Hvis du bruger varchar får du hurtigt problemer med de sprog du lige har nævnt.

Jeg er ikke helt klar over om du sprøger om mere ... ellers må du lige sige til.
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
11. februar 2013 - 11:57 #2
Når jeg vælger nvarchar  som data type bliver collection sat til danish_norwegien_ci_as er det ikke det karater sæt den bruger eller og bliver det overrulet af at nvarchar er unicode eller ?
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
11. februar 2013 - 12:24 #3
Jeg kan se at  den ikke kan tag Kinesisk og Russisk selv om det er en nvarchar
Avatar billede Syska Mester
11. februar 2013 - 12:32 #4
Det at collation er sat til danish_norwegian_ci_as har noget at gøre med hvordan den sammenligner og sortere tekst. Har ikke noget at gøre med hvad du kan gemme i den.

Jeg har selv russiske tegn i en nvarchar column. Kan du lave en lille test til mig som beviser det ikke virker? Jeg har meget svært ved at tro det.

Hvordan laver du insert? Hvordan selecter du? Vis mig hvorfor dit ikke virker ... der er nok en forklaring på det :-)
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
12. februar 2013 - 09:37 #5
Du havde ret fejlen var i funktionen der sende data'en til min storeprocedure den sende en varchar og ikke en nvarchar.

Så smid et svar :)
Avatar billede Syska Mester
12. februar 2013 - 09:52 #6
Super, så kan det jo ikke være bedre.

Svar.