Avatar billede marvinq Nybegynder
12. februar 2013 - 12:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Auto genstart af browser

Hej,

Jeg har et "info-board" kørende, som kører et website i Mozilla FireFox. Oplever en gang i mellem at siden mister forbindelse til databasen, så jeg har brug for at browseren genstarter et par gange om dagen.

Jeg har forsøgt med følgende:

Kill.bat:
taskkill /F /IM firefox.exe

Start.bat:
start "Firefox" "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe"

... men jeg kan ikke rigtig få det til at virke. Kill virker perfekt, men når min scheduler kører start.bat sker der intet. Kører jeg filen manuelt, så får jeg besked om at FireFox åbnede forkert og den spørger derfor om jeg vil åbne i fejlsikret tilstand - selvfølgelig derfor min schedulering ikke åbner automatisk.

Nogen der har en løsning, og gerne en som virker!

På forhånd, tusind tak!
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2013 - 12:54 #1
Er det ikke bedre at du sikrer din webapplikation til at gøre noget, hvis der mistes nogen form for forbindelse?
Avatar billede marvinq Nybegynder
12. februar 2013 - 13:13 #2
Hej repox,

Tak for respons.

Jeg har en refresh på sitet, men der dur ikke når jeg taber forbindelse til sql'en.

Jeg kan eksempelvis på følgende fejlbesked, og herefter kører min refresh så ikke længere...

------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[MySQL][ODBC 5.1 Driver]Can't connect to MySQL server on 'mysql13.unoeuro.com' (10055)

/connection.asp, line 204
------------------------------
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2013 - 13:25 #3
Det er vel i din connection.asp du skal tage højde for om forbindelsen kan etableres eller ej. Hvis ikke, så skal webapplikationen jo blot dø, uden den fejl - vente lidt og refreshe igen.

Set fra et udviklermæssigt perspektiv, vil du være bedre sikret - og kan hurtigere udvide dit info-board til flere enheder, hvis du slipper for den slags 'finurligheder'.

Alternativt, hvis du er i tvivl om at du kan løse det direkte i koden, så kan du eventuelt nøjes med at refreshe en container:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
  <title>Info-Board</title>
  <style type="text/css">
    body { margin: 0px; }
    iframe { border: 0; width: 100%; height: 100%; }
  </style>
  <meta http-equiv="refresh" content="5">
</head>
<body>
<iframe src="siden-med-info-boardet.html"></iframe>
</body>
</html>
Avatar billede marvinq Nybegynder
12. februar 2013 - 15:58 #4
Ja... jeg kan selvfølgelig bare lave mit connection efter min header, det er klart. Kan godt være det bare er den bedste løsning.

Vil jeg lige prøve. Du må godt smide et svar, så kan du få creds, hvis det dur' :)
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2013 - 16:16 #5
Det gør jeg lige :)