Avatar billede allan75 Juniormester
15. februar 2013 - 10:23 Der er 9 kommentarer

Muligvis død psu. Hvordan tjekkes det?

Jeg købte for nogle år siden (2010) en 650W CORSAIR TX SERIES ATX2.2
Og lige fra starten har den engang i mellem lydt mærkelig.
Som om at der var overgang i et el. andet inde i den.
Og de sidste par dage har det lugtet mærkeligt.
Og idag vil den så ikke tænde.
Jeg har prøvet at kortslutte den grønne og den sorte ledning som i dette link.
http://www.dvhardware.net/articles5.html
Men er det nok ved nyere psu'er?
Jeg mindes at kunne huske at der skulle flere ledninger til nyere bundkort, for at få dem til at starte op?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 10:43 #1
For at få den til at køre skulle jeg mene et er nok.
Har ikke hørt at der skulle være forskel på om det er et 20 pin stik eller 24 pin
Avatar billede allan75 Juniormester
15. februar 2013 - 11:03 #2
Ja jeg fandt en guide på youtube, så det må nok konstateres at den er død.
Bare lidt noget hø at den er købt ved getmore
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 13:14 #3
Hej.

  "Bare lidt noget hø at den er købt ved GetMore" - den må du lige forklare? Hvis den er fra engang i 2010, er den da under alle omstændigheder udenfor enhver form for reklamationsret og derfor helt for egen regning, uanset hvad; eller er der noget, jeg overser?

De bedste hilsner
Avatar billede allan75 Juniormester
15. februar 2013 - 15:35 #4
Da ikke når der er 5 års garanti på i følge fabrikanten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 15:42 #5
Hej.

  Hvis det er en garanti fra fabrikantens side, er det da ligegyldigt om detail-ledet ikke længere eksisterer. Så er det da bare om at få lavet en RMA ved Corsair og få den afsted.

/Carsten
Avatar billede allan75 Juniormester
15. februar 2013 - 15:51 #6
Det er så ikke helt gratis at sende en pakke afsted til Holland ;-)
Og man skal vel selv betale fragten.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 15:56 #7
Det koster nu da væsentlig mindre, end en ny PSU. I firmaet havde vi et SSD-disk, der røg afsted, netop til Holland, på den konto, det var nu da vist meget humant.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
15. februar 2013 - 16:32 #8
Så dyr er en ny PSU heller ikke,drop alt RMA. Du gider ikke vente, der kan hurtigt gå 3 uger til en måned før du opnår en erstatning!
Avatar billede allan75 Juniormester
15. februar 2013 - 18:25 #9
Ja jeg kan se at en tilsvarende koster ca. 650kr. plus fragt.
Nu stoler jeg bare så ikke rigtig på Corsair længere.
Så ved ikke hvad jeg ellers skulle vælge.
Men fragten vil min. koste 180kr til Holland