Avatar billede nalacin Novice
18. februar 2013 - 19:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man udskifte dele i en Imac anno 2010 ?

Hej alle.

Jeg har mulighed for at lave en ok handel med en Imac fra mid 2010 27''.

Men jeg kender ikke SUPER meget til mac og udskiftnings mulighederne.

Den har 4gb ram, vil måske gerne op på 6gb eller 8gb.

Men grafikkortet, som ikke er det værste, men LANGT fra det bedste et ATI Radeon HD 4850, og det vil jeg gerne skifte ud.

Og så vil jeg gerne sætte en SSD i for max hastighed.

Hutigt svar ønsker så jeg ikke holder sælger for langt hen, for han siger du sagtens kan, men nogle siger man ikke kan og det kan skabe en masse rod.

Er der nogen herinde som kan afkræfte eller bekræfte om man kan udskifte disse dele UDEN problemer eller er det umuligt.
Avatar billede straszek Praktikant
18. februar 2013 - 19:40 #1
Ram er meget nemt at skifte. HD kan skiftes men er en lidt større operation. Grafikkort er det ikke muligt at udskifte
Avatar billede buttwipe Juniormester
18. februar 2013 - 20:39 #2
Enig med #1

Såvidt jeg husker er det ikke en Mid 2010, men en Late 2009 når den er med 4850 grafikchip.
Avatar billede nalacin Novice
18. februar 2013 - 23:49 #3
Hey

Takker mange gange for de hurtige svar.

Da jeg synes i begge har givet mig god grund til at springe fra, kan i begge give et svar og dele point :-).

Så må jeg og konen sparer lidt ekstra op og købe en ny når der er chance.

Tak endnu engang.
Avatar billede buttwipe Juniormester
19. februar 2013 - 05:07 #4
Tak for tilbuddet, men jeg samler ikke points.
Avatar billede nalacin Novice
16. november 2013 - 18:11 #5
ok. point til mig så :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. november 2013 - 18:55 #6
http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-Apple-RAM-SO-DDR3-1333-SC-4GB-2211805.html

Har selv sat 8 GB i min iMac medio 2010.

Det gik ganske nemt
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. november 2013 - 18:58 #7