Avatar billede KRM86 Nybegynder
19. februar 2013 - 08:23 Der er 18 kommentarer

Windows XP til WIN7

Hej alle.

Jeg er ny herinde, så bær over med mig og min viden om it :-)

Jeg har en computer, Føniks, som har svært ved at starte op.
Der ligger lige nu XP på den men jeg vil gerne skifte til WIN7 64.

Når jeg sætter WIN7 cd´en i og booter fra denne, står computeren  blot og tænker i 5 sek, inden den så starter op, helt normalt som den plejer og uden at boote fra cd!
Og jeg har sat den til at boote op fra cd, både i BIOS og manuelt (F11 og DEL)!

Der er ikke noget galt med cd-drevet, for det kan afspille andre cd´er samt hvis jeg sætter WIN7 cd´en i, imens computeren er tændt helt normalt, så kan den også læse den cd´en!
Jeg har også prøvet med et ekstern cd drev, med samme resultat!

Så mit problem er hvordan jeg får den til at boote fra cd?

Jeg kører:
XP Pro SP 3
GF7050VT-M5

Håber I kan hjælpe :-)

VH.

K. Madsen
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. februar 2013 - 08:34 #1
Kan dit system køre 64 bit ??

hvad komemr der evt af fejl kode
Avatar billede foodear Praktikant
19. februar 2013 - 09:28 #2
Win7 er ikke på en cd, men på en DVD..

Har du et DVD drev i din maskine
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2013 - 09:44 #3
Avatar billede KRM86 Nybegynder
19. februar 2013 - 10:48 #4
#1: Jeg har kørt upgrade advisor på maskinen og dette siger at jeg godt kan køre 64!
Der kommer ingen fejlkoder. Den starter bare op, efter den har tænkt sig om!!

#2: Du har ret, men begge de drev jeg har prøvet med er til dvd! Som sagt kan dvd'en godt afspilles når computeren er tændt og jeg er i xp!

#3: Jeg har prøvet at køre upgrade advisor og det siger at jeg godt kan køre 64!
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 21:37 #5
det kan være det hjælper hvis du tager din XP cd, og booter, og så formatterer hele disken og partitionerer den, så den er helt tom.

tag backup af dine data først.

win7 bryder sig ikke om gamle systemer, og opfører sig forskelligt.
derfor, ren røv installation.
Avatar billede KRM86 Nybegynder
19. februar 2013 - 21:42 #6
Det vil jeg prøve imorgen.
Tak for rådet :-)
Avatar billede KRM86 Nybegynder
21. februar 2013 - 18:01 #7
#5: Det hjalp desværre ikke.
Andre råd?
Avatar billede KRM86 Nybegynder
25. februar 2013 - 14:47 #8
Er der ingen der har et råd eller en løsning?
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. februar 2013 - 16:23 #9
Lav en USB nøgle med win7  instalations filer .
http://arstechnica.com/business/2009/12/the-usb-flash-drive/
Avatar billede KRM86 Nybegynder
25. februar 2013 - 19:20 #10
#9 Det er prøvet, desværre uden ændring.
Den prøver at boote fra usb'en men står et par sek og starter så op som normalt!!
Avatar billede KRM86 Nybegynder
28. februar 2013 - 22:15 #11
Andre der har en ide til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. marts 2013 - 10:09 #12
Kan du vælge mellem ACHI/RAID mv i bios ?

Prøv evt at hente enten Gparted http://gparted.sourceforge.net/
om du kan starte (boot) på den og slette disken
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. marts 2013 - 10:11 #13
--glemte lige :
Har du prøvet en anden DVD drev?
Prøvet at der kan bootes fra USB nøglen på anden PC ?
Avatar billede KRM86 Nybegynder
02. marts 2013 - 12:53 #14
#13.
Nøglen er prøvet i en anden pc og der virker den.
Cd'en virker også på anden pc og med andet dvd drev!!
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. marts 2013 - 13:38 #15
Prøv lige om den kan starte op på Gparted !

#14 tænkte nu mere om du havde prøvet at skifte DVD drevet i den problematiske PC.
Avatar billede KRM86 Nybegynder
02. marts 2013 - 13:42 #16
Gparted?
Ja det er skiftet og har også prøvet med et ekstern dvd drev med samme resultat!
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. marts 2013 - 15:58 #17
GParted #12
Avatar billede KRM86 Nybegynder
06. marts 2013 - 07:54 #18
Problemet er løst.
Fik ombyttet min win7 dvd!!