Avatar billede darrich Novice
20. februar 2013 - 13:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tilføj foretrukken i IE, Safari, Firefox og Chrome

Jeg har brug for hjælp med at lave kode til at kunne added foretrukken i IE, Safari, Firefox og Chrome.

Jeg anvender p.t. følgende kode i en menu på aktuel hjemmeside

  <li class="sub"><a href="java script:window.external.AddFavorite('http://www.blabla.dk','www.blabla.dk');">Føj til fortrukne</a></li>

Det virker fint i IE.
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2013 - 17:51 #1
<ole>

Der findes ikke en X-browser metode til bookmarking - men hvad skal man også bruge det til? Brugeren kender jo sin browser og ved, hvor man bookmarker - og det handler vel om at flytte musen et par centimeter på musemåtten  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede darrich Novice
20. februar 2013 - 18:43 #2
Det kommer meget an på, hvad aldersgruppe/generation man henvender sig til.
Jeg kender nu din holdning og du min :)
- jeg vil gerne løse opgave, så efterlyser konkrete input til mulig løsning via script.
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2013 - 18:58 #3
Ja, og det er min klare fornemmelse, at jeg deler den holdning med store dele af mine jævnaldrende, ældre medborgere  =)

Hvad løsning angår, så var det vist det første, jeg skrev: Det findes ikke
Avatar billede darrich Novice
20. februar 2013 - 22:39 #4
Har fundet nogle javascript muligheder om læsning af browser identification.
http://www.alanwood.net/demos/browser-identification-safari.html

Nogen der har erfaring med det?
Avatar billede darrich Novice
20. februar 2013 - 23:02 #5
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2013 - 23:03 #6
Det har alle udviklere, men hvad tænker du mere specifikt på?
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2013 - 22:08 #8
#7: Hvad er det, du linker til? Er det et forsøg på at bekræfte, hvad jeg skrev i #1?
Avatar billede darrich Novice
07. marts 2013 - 16:42 #9
Smid et svar olebole. Du har ret med add bookmark.
Jeg lærte en del om browser identification i processen med egne undersøgelser.
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2013 - 17:40 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point. Bare læg et svar selv og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede darrich Novice
07. marts 2013 - 18:55 #11
Lukker