Avatar billede Finngu Novice
25. februar 2013 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kombinere indhold fra LagKart og LagPris på samme udskrift?

Vi kunne godt tænke os at få salgspriser med på vores udskrift af "Lagerstatus", men jeg har ikke kunne finde ud af at lave det

Alle felterne på "Lagerstatus" hentes jo fra kartoteket "LagKart", men salgspriserne ligger i "LagPris"...... korrekt?

Så hvordan smider jeg et felt ind på samme linie som alle de andre felter på udskriften "Lagerstatus" der viser "Salgspriserne" på hver vare?

Jeg er klar over der jo kan findes flere "Prisgrupper" i kartoteket med priser, men ud over vi lige nu kun bruger een pris (som vi bare kalder "Pris"), så kunne det selvfølgelig være fedt hvis man også på samme linie kunne lave øvrige priser fra de andre grupper hvis man har lavet flere priser på hver vare i hver sin prisgruppe :o)

Jeg er ret sikker på det kan lade sig gøre, men jeg har ikke kunne lure hvordan syntaxen skal være på det felt jeg vil have ind på udskriften......

Det er altsammen for at kunne lave en udskrift på varerne der indeholder så mange oplysninger som muligt - med kun EN linie for hver vare, så rapporten ikke bliver så lang som når disse felter står på hver sin linie, som i udskrift af "almindelig prisliste".....

Håber nogen kan hjælpe mig igennem - mange tak

Finn
Avatar billede mariaf Juniormester
25. februar 2013 - 19:39 #1
På samme linie som varenummer laver du et felt med følgende indhold: LagPris[VarePrisIdx, Lagkart.Varenummer, "Pris"].Beløb

Har du flere prisgrupper, laver du blot flere felter og udskrifter "pris" med navnet på den næste prisgruppe.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2013 - 20:22 #2
og hvis du vil have både navn og pris kan du lave noget i stil med:

str 999 &Txt

set &Txt = ''
search LagPris using VarePrisIdx
  where varenummer = LagerKart.Varenummer

  Set &Txt = &Txt + Prisgruppe+': '+Num2Str(&Pris,0,2,1,2)+'  '
end
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2013 - 20:25 #3
koden kan du lave på Pre-body på LagKart.
Første linie med variablen &Txt skal i Init.
Opret felt på linien med &Txt
Avatar billede Finngu Novice
26. februar 2013 - 01:50 #4
Tusinde tusinde tak for din hjælp!!!
Det virkede - jeg skulle dog bruge "pris" og ikke "beløb" i
LagPris[VarePrisIdx, Lagkart.Varenummer, "Pris"].Beløb

men det opdagede jeg da jeg lige prøvede og den brokkede sig :-)

Men tusinde tusinde tak - du er virkelig fantastisk!!
Du har været en kæmpe stor hjælp og det er jeg meget meget glad for - mange tak :-)

Finn
Avatar billede Finngu Novice
26. februar 2013 - 01:52 #5
Hvis nogen har en løsning på denne:
http://www.eksperten.dk/spm/944013

Så ved jeg næsten ikke hvor jeg skal gøre af mig selv af glæde også :-)

Finn