Avatar billede pallejens Novice
25. februar 2013 - 22:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertere tilbage fra windows 8 til windows 7

Jeg har opgraderet fra Windows7 ultimative til Windows8
Er der en mulighed for at fjerne Windows 8 og igen komme til at køre alene på Windows 7
/PJ
Avatar billede conz Juniormester
25. februar 2013 - 22:37 #1
Du burde bare kunne smide Win7 installations disken i og installere Win7 som normalt, oven på Win8 installationen.

Læs evt mere her, under "How to downgrade Windows 8".
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 00:29 #2
ikke ovenpå.    disken skal fuldstændigt slettes. (partitionering)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2013 - 06:43 #3
Delvis enig i #2.
Diskan skal ikke slettes fuldstændigt, hvis du har flere partitioner med personlige data. Det drev som Win 8 ligger på nu skal dog nedlægges og en ny til Win 7 oprettes.
Vil tro det også er det som sidwave mener dog.
Du nedlægger den gamle partition ved at vælge costom under installationen :http://www.google.dk/search?hl=da&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1024&bih=598&q=win+7+costum&oq=win+7+costum&gs_l=img.12...1474.9264.0.12873.12.8.0.4.4.0.195.1043.2j6.8.0...0.0...1ac.1.4.img.Nm0ZoXOZ3Jk#imgrc=JxFY5-XeoqQ5jM%3A%3BoA4UF_EvCsRO8M%3Bhttp%253A%252F%252Fgallery.techarena.in%252Fdata%252F519%252F10_win7_custom_4.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.gamexeon.com%252Fforum%252Ftutorial%252F75156-install-windows-7-vhd-disc-10-steps.html%3B640%3B480
Under se avancerede indstillinger her kan du slette Win 8 partitionen og oprette en ny. Ligger der en lille partititon fra den gamle Win 7 installation bør denne også slettes, da Win 7 opretter en ny til systemfilerne når den installeres.
HAr du derimod ikke en Win 7 cd så vil jeg mene du skal bruge recovery diske til at komme tilbage. Har set flere gange at recovery over harddisken er gået fløjten når man har opgraderet.
Der mangler simpelthen nogle ting der gør at det ikke starter rigtigt op.
Avatar billede pallejens Novice
26. februar 2013 - 18:03 #4
Vil det så sige:

Dokumenter, programmer og billeder ligger på 3 separate drev - D, E og F.
Jeg har kopieret C - drevet over på en mappe i E- drevet og jeg har for en god ordens skyld taget en backup på G - drevet.
Jeg forstår det sådan, at disk til Windows7 ultimative, den som pc'en blev leveret med for små 2 år siden lægger jeg i CD-rom drevet, lukker ned og starter op på CD-rommen - og så tager den derfra idet der er mulighed for at formatere disken samtidig hermed.
C-drevet er ikke partitioneret.
/PJ
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2013 - 18:12 #5
Som jeg læser det er du på rette vej. Du skal dog være opmærksom på at det ikke er sikkert du kan afvikle de programmer der ligger på andre drev end c drevet, da du vil få en ny registreingsdatabase ved den nye installation.
Nogle programmer vil måske virke, medens andre programmer automatisk installerer på c drevet i mappen program files. Og da denne fornyes ved en formatering mangler disse filer og programmet skal installeres om.
Avatar billede pallejens Novice
26. februar 2013 - 19:16 #6
Tak for tilbagemeldingen - ja jeg kunne godt forestille mig, at der var nogle programmer der skulle om igen; men hvad gør man ikke for at blive fri for Windows8
Du må gerne sende anmodning om point
/PJ
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2013 - 19:42 #7
Jeg lægger et svar til deling med det andet svar der er lagt i #2 så vi deler.
Hvis det er i orden med dig?
Ja Win 8 har jeg ikke selv, men har set den i funktion.
I Metro versionen bryder jeg mig ikke om den til normal pc brug.