Avatar billede kennith Nybegynder
01. marts 2013 - 06:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af kolonne mellem tabeller

Hej jeg har brug for at få flyttet en kolonne med data fra en tabel til en anden.

Den kolonne der skal flyttes hedder product_levering og er i en tabel der hedder products_description og den skal flyttes til tabellen products. Der er en kolonne i begge tabeller der hedder products_id

Hvordan klarer jeg lige den med et snuptag
01. marts 2013 - 07:46 #1
First skal du tilføje en tom kolonne product_description til products således (hvis kolonnens datatype for eksempel er DATETIME):

ALTER TABLE products ADD product_levering DATETIME;

Så updater du products således:

UPDATE products p JOIN products_description d ON p.products_id = d.products_id SET p.product_levering = d.product_leveringæ

Derefter kan du fjerne kolonnen fra product_description således:

ALTER TABLE product_description DROP column product_levering;
01. marts 2013 - 07:47 #2
Trykfejl:

UPDATE products p JOIN products_description d ON p.products_id = d.products_id SET p.product_levering = d.product_levering;
Avatar billede kennith Nybegynder
01. marts 2013 - 19:02 #3
Du er min helt :) det virkede perfekt