Avatar billede stof Nybegynder
01. marts 2013 - 19:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tracke person ud fra link

Hej derude.
Jeg har oplevet af en person generer mig og kunne nu godt tænke mig at finde ud af hvem det er vha. noget php og javascript.

Tanken er at han skal klikke ind på en side. Når dette gøres gemmes så meget som muligt om personen.

Jeg tænker følgende:
* Ip
* Gps (hvis personen logger ind fra eksempelvis smartphone)
* Facebook information (Hvis personen er logget ind)
* Andet?

Kan I fortælle om det er muligt at indhente fx. facebook-information?
Har I andre idéer?
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2013 - 19:17 #1
<ole>

Ja, læg piben og forstørrelsesglasset og anmeld i stedet personen til politiet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede stof Nybegynder
01. marts 2013 - 19:28 #2
Personen kender mig godt - jeg ved bare ikke hvem det er.
Jeg synes ikke politiet skal bruge kræfter på det her.
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2013 - 19:50 #3
Vi har jo netop politiet til den slags for at undgå, alle mulige snager i alt muligt, de ikke bør snage i
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 20:05 #4
Enig med #1, du kan evt. efter behag afkorte hans svar til:
Ja, læg piben og forstørrelsesglasset

Jeg har masser af ideer, men hvorfra ved jeg at du ikke er den krænkende part i "sagen". ;-)

En af dem kan du dog få, tal med dine venner og bekendte om sagen. Bliv i fællesskab (inviter alle du kender til en kop kaffe samtidig) enige om fordømmelse af krænkeren.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. marts 2013 - 20:10 #5
Pointen er: Hvis krænkeren sidder alene mellem mange af jeres fælles venner og høre alle fordømme, så stopper han måske.
Konsekvensen ved opdagelse kan jo være stor for ham, i form af tab af mange venner samtidig.
Avatar billede stof Nybegynder
15. april 2013 - 11:12 #6
Fine pointer I har, men I misforstod situationen.
Jeg lukker - der var ikke megen hjælp at hente her. :)

Ha' en god dag!
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2013 - 15:28 #7
Jo da, her er der masser af hjælp, hvis man gider at deltage og evner at forklare opgaven  =)