Avatar billede henlot Juniormester
03. marts 2013 - 19:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IE 10: kan ikke anvende scroll up and down, Er 1 cm smallere end min skærm

Hej

Jeg har problemer med at min IE ikke fylder skærmen ud til højre (mangler ca. 1 cm) ej heller kan jeg bruge piletaster til højre for at rulle op eller ned. Derudover kan jeg ikke skrive i pop-up vinduer ej heller lukke dem ved at trykker på x mærket. Hvis jeg har klikket lidt for mange gange, så får jeg pludselig blå skærm og må slukke pc for derefter at starte den op igen. hvis jeg bruger eks. firefox, så er der ingen problemer??
Oprindelig havde jeg IE 9 på min laptop (HP Envy 14-2090)og her startede mine problemer med den manglende cm. i højre side?
Nogen ide om havd det kan være?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
04. marts 2013 - 09:44 #1
Prøv at resette den...

Tryk Win+R -> skriv "inetcpl.cpl" -> Gå til fanen Avanceret og tryk Nulstil.

Mange får ubevidst installeret en masse toolbars og andet crapware, som kan gøre browseren nærmest ubrugelig. Eks. ASK toolbaren, cuttede i en af dens nylige udgaver hele forbindelsen til omverdenen.
Avatar billede henlot Juniormester
04. marts 2013 - 10:08 #2
Hej

Hvor finder jeg win+R?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
04. marts 2013 - 11:01 #3
På tastaturet :-)

Hold Windows tasten nede, og tryk én gang på R.
http://www.1312vip.com/Rs/img/uac/winR.jpg
Avatar billede henlot Juniormester
04. marts 2013 - 11:13 #4
Hej igen

Det hjalp ikke. andre ideer? Jeg kan se at jeg har "Ask" og ved at der er et stred hvor man kan fjerne nogle af de alternative søgepotaler, som kommer frem ved at trykke pil ned på menu linien.?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
04. marts 2013 - 15:20 #5
Programmer og funktioner i kontrolpanelet.
Avatar billede henlot Juniormester
04. marts 2013 - 16:01 #6
Så er tilføjelsesprogrammer fjernet, bortset fra google og bing, men det hjalp ikke på mit problem?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
07. marts 2013 - 14:22 #7
Fandt du en løsning på problemet...?

Har netop fået en computer ind, som netop har dette problem. Og det nytter ikke at opdatere til IE10, eller noget som helst.
Og det kunne lige pludselig se ud som et generelt fuckup, der måske er kommet ned med noget opdatering eller lignende?

Men ud over det, så er det ikke bare scrollbaren er flyttet, det er hele det visuelle rendering som er forskudt. Du kan nemlig sagtens få fat i scrollbaren, hvis du tager fat der, hvor det burde være.
Men alle elementerne på siden er flyttet på den måde :-/ Og det accelerere henover skærmen, så forskydningen bliver større og større.
Avatar billede henlot Juniormester
07. marts 2013 - 15:15 #8
Hej

Ja jeg har idag haft Microsoft på, som først trode det var min N360, men det hjalp ikke. dernæst gik han ind for at kigge på mit grafikkort for derefter at afinstallere han min IE 10 og installerede den igen. Dette medførte så at det hele kom på plads. Han påstod at det var mit grafikkort, men det under mig, da jeg kan åbne andre browsere uden problemer.
Avatar billede henlot Juniormester
07. marts 2013 - 15:17 #9
mig
Avatar billede micma18_ Nybegynder
07. marts 2013 - 16:03 #10
Tjaa... nu så jeg lige tilfældigvis, at den lavede nogle sjove ting, da jeg prøvede at skifte opløsning. Det løste ikke problemet, men nu prøvede jeg så at opdatere grafikdriveren, og det løste umiddelbart problemet.?

Kunne være lidt sjovt, hvis dit grafikkort er af samme type, for denne er lidt speciel. Det er et muxless, kombi af et AMD, og et Intel, som uden videre skal kunne skifte imellem Intel til low power ting, og AMD til mere krævende situationer...