Avatar billede ullesan Nybegynder
06. marts 2013 - 18:27 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Remote database connection til en MSSQL express server

Hej

Jeg har fået installeret en MSSQL express 2012 server, som jeg gerne vil kunne tilgå remote via en hjemmeside, men har problemer med at tilgå den via Visual Studio 2012.

Har gjort følgende:

- Fra SQL Server Management Studio angivet at serveren skal tillade ekstern adgang
- Åbnet op for windows firewall port 1433-1434 tcp og udp
- Givet sqlserver.exe og sqlbrowser.exe rettigheder fra windows firewall
- Enablet tcp/ip via SQL Server Configuration Manager for databasen
- Indstillet min router til at nat-forwarde fra lokal ip til fast ip
- Oprettet en user i SQL serveren med rette tilladelser...

Jeg kan godt tilgå den lokalt via 127.0.0.1 eller 10.0.0.14, men ikke fra mit eksterne faste ip.

Mit problem som jeg kan se, er at sqlserver.exe lytter på TCP trafik, hvorimod når jeg prøver at tilgå serveren via visual studio, så prøver den via UDP (kan jeg se via firewall oversigt)

Er der en måde man kan route UDP til TCP eller er det no go?... Eller findes løsningen på anden vis?

Mange tak
Ullesan
Avatar billede supportsiden Professor
08. marts 2013 - 19:07 #1
Check at du har fast port 1433 angivet på serveren.
Det er ikke nok at angive standard eller dynamisk.

FYI er 1433 en af de mest angrebne porte, så jeg ville nok flytte til en anden port samt spærre adgang udefra til denne port undtagen fra den IP hvor hjemmesiden ligger.

Er der ikke SQL hos hosting udbyderen ? Så brug den istedet.
Avatar billede ullesan Nybegynder
09. marts 2013 - 13:49 #2
Hej

Hvad tænkte du på mht fast port 1433?... Jeg router trafik fra 1433og 1434 videre til lokal ip via NAT.

Mht angreb, så er jeg pt kun i test fasen med at se hvordan og hvorledes det hænger/arbejder sammen... Men tak for tip - skal nok ændre det.

Grunden til remote adgang er at jeg arbejder med at skulle data logge fra en ekstern PLC. Hertil opsættes en OPC server og jeg vil tilgå PLC dataene via en OPC klient og overføre dem til MSSQL databasen.
Avatar billede ullesan Nybegynder
07. april 2013 - 17:21 #3
Spørgsmål lukkes...

Supportsiden, kom med et svar hvis du ønsker point for indsatsen... Point vil blive delt 50/50
Avatar billede supportsiden Professor
07. april 2013 - 18:32 #4
Check at du har fast port 1433 angivet på serveren.
Det er ikke nok at angive standard eller dynamisk.

FYI er 1433 en af de mest angrebne porte, så jeg ville nok flytte til en anden port samt spærre adgang udefra til denne port undtagen fra den IP hvor hjemmesiden ligger.

Er der ikke SQL hos hosting udbyderen ? Så brug den istedet.