Avatar billede zww Nybegynder
11. marts 2013 - 00:12 Der er 3 kommentarer

Søger Farvelaser printer med duplex og kan printe på karton

Jeg søger som nævnt en printer der kan:

Er det muligt at få dette som multi funktions maskine for under 7000???

Udskrive i duplex
Farvelaser print
Skal kunne printe 220-240 gr. papir

De tidligere maskiner så skaller farven af papiret og jeg ved ikke hvorfor f.eks. Canon MFC 8050
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. marts 2013 - 00:56 #1
jeg tvivler faktisk på det kan lade sig gøre...
nu arbejder jeg professionelt med printere og det er "kun" når vi er oppe i store kasser (dvs store A4/A3 multifunktions printere) hvor jeg har set leverandøren REELT lover at maskinen kan printe på 220gsm.

skal vi OVER 220GSM skal man faktisk op i nogle større produktionsprintere ...  specielt hvis du samtidigt skal printe i dupleks og med høje dækkeflader...

Problemet med, at farverne skaller af skyldes, at papiret ikke bliver varmet op til den korrekte temperatur, altså der hvor toneren smelter ordentligt ned i papirfibrene....

ELLER også bruger du papir der ikke er godkendt til digital tryk.
Det kan også være at du bruger papir der er bestrøget (coated) ...
kombinationen af høje gramvægte og coated papir er ret uheldig.

eventuelt kig lidt efter Xerox printere da de benytter LED teknologi til deres printere samt tonere med et lavere smeltepunkt end tradionelt andre printere... det KAN være med til, at hjælpe.

husk også at når en printerproducent lover 220gsm kan man til tider godt få den til, at printe på højere gramvægte men at det ikke er supporteret og kan forsage printerstop ...

men jeg tvivler ALVORLIGT på du får en printer med 220gsm v/autodupleks ...
i heldigste fald skal du lave printet manuelt dupleks ...

edit: kigger man på brochuren til din printer: http://www.officetechnology.ie/fileadmin/brochures/MF8050.pdf
så siger den faktisk "manuel feed" op til 220GSM ... men det er nok "uncoated" og ved "simpleks".

prøv og print det enkeltsidet og vend papiret for dupleks ... HUSK OG LAD papiret køle af inden du printer på det igen ...
Avatar billede zww Nybegynder
11. marts 2013 - 23:56 #2
Jeg bruger 4CC papir i premium kvalitet 160gr. og 220gr. på min gamle Minolta 2400W og det var en kanon fin nu har jeg MF8050 og den kan ikke engang printe mit 120.

Det er muligt at jeg har noget af det der er Glossy men ikke det hele.

OKay hvis jeg holder mig til mit 160gr. papir måske 180gr. hvilken printer skal jeg så gå efter.

Har set på noget Dell, Samsung, Brother men føler mig ikke overbevist at de kan levere. Nok var 2400W gammel men desværre kunne den ikke hive papir ind længere og den røg ud. Men den kunne printe nogle rigtige flotte farver.

What to do?
Avatar billede juleulven Nybegynder
12. marts 2013 - 17:59 #3
#2 der er jo ikke andet at gøre end undersøge printeren MEGET præcist...

I xerox verdnen har vi noget "Customer Expectation Documents" der beskriver printeren i voldsomme detailer for præcis hvilket papir maskinen er godkendt og testet med.

det tvivler jeg alvorligt du kan finde på "hobby" printere og derved er du overladt til tilfældighedernes spil..

du kan muligvis få en "ny" printer til, at tage papiret men når printeren så bliver slidt kan fremføringsrullerne ikke længere taget papiret eller fuseren ikke varme papiret nok op hvormed du så får afskrællet toner.

du sidder i en ret svær situation som jeg ikke rigtig kan rådgive dig ud af ...

du nævner ikke om dit 4cc papir er "laser godkendt" og derfor vil jeg tillade mig at tvivle på papiret :)

jeg vil også pointere, at jvfr. KM Specifikationer kan den IKKE håndtere over 163GSM så du har bare været heldig.

Du kan se manualen http://ec1.images-amazon.com/media/i3d/01/A/man-migrate/MANUAL000066617.pdf og henvise til side 22

jeg beklager det ikke er særlig konstruktivt men du har i min verden (12 år som printer teknikker/presales for xerox og canon) nok nogle lidt urealistiske forventninger til din printer ...