Avatar billede sofmol Nybegynder
13. marts 2013 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

datamængder og bredbånd

Hej. Min internetudbyder STOFA har lige fundet på, at jeg kun må bruge 600 GB data om måneden. Jeg har en 30/3 forbindelse. Jeg har 3 børn, vi har Netflix, og min søn spiller en del Minecraft og Call of Duty/Black Ops osv diverse datatunge online gaming spil, samt Skype imens.

Kommer jeg til at ramme loftet her?
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:12 #1
Hejsa

online spil er ikke specielt "data tunge", er nok netflix og skype der traekker mest af de ting.

kommer meget an paa hvor langt tid om dagen de tjenster bliver brugt.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. marts 2013 - 21:15 #2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2013 - 22:49 #3
Jeg har så heldigvis kun 2 børn, men vi bruger da meget Internet, og sidste måned nåede op på ca. 200 GB. Vi har også været i nærheden af de 300. Og vi bruger lidt af hvert, ja.

Så, ja, 600 GB er vel indenfor rækkevidde med et lidt andet forbrugsmønster.
Avatar billede sofmol Nybegynder
13. marts 2013 - 22:52 #4
Tak for det Oister-link, det var meget brugbart... lav det til et svar, tak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. marts 2013 - 22:58 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede sofmol Nybegynder
13. marts 2013 - 23:08 #6
Tak til jer andre også... jeg håber vi kan holde os under de 600 GB og er sgu lidt muggen på STOFA for deres nye "tiltag"..
Avatar billede Andyboy Nybegynder
13. marts 2013 - 23:58 #7
Der skal heldigvis noget til at ramme loftet på 600 GB - det kræver rigtig hård brug af Netflix hvis det skal kunne lade sig gøre :). Går det helt galt må du jo skifte udbyder - enten på både tv og internet - eller kun på internet delen. Mig bekendt har Fullrate f.eks. ikke en begrænsning på deres linjer og din søn bliver med garanti glad for deres "gamerprofil" / Anders