Avatar billede JJ77 Juniormester
15. marts 2013 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke frigøre plads på harddisken (macbook pro)

Jeg har downloadet en stor fil fra nettet som har medført at min plads på harddisken blev fyldt helt ud. Mit problem er nu, at jeg selv om jeg har slettet filen stadig ikke får mere plads på harddisken igen?

Har tømt papirkurven..

What to do?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. marts 2013 - 22:43 #1
Har du kørt Time Machine backup? Den gemmer jo filen indtil den har gemt den på backup, for at sikre at den kan restore den, skulle du have slettet den ved en fejl.
Avatar billede JJ77 Juniormester
15. marts 2013 - 22:55 #2
har ikke kørt time machine backup i et par måneder? men siger du at der ligger tempfiler af ting jeg har slettet igen?
Avatar billede JJ77 Juniormester
15. marts 2013 - 22:58 #3
kan jeg evt. slå time machine backup fra og så til igen? eller kan jeg slette temp time machine backup filer?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. marts 2013 - 23:43 #4
Hvorfor ikke bare køre Time Machine, så har du en backup?  - og det er vel heller ikke så ringe?
Avatar billede JJ77 Juniormester
16. marts 2013 - 00:12 #5
Men hjælper en time machine backup på mit plads problem på min bærbare? så har jeg vel stadig fyldt disken helt ud?
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2013 - 01:47 #6
Tricket er at din bærbare gemmer det, der skal over på time machine indtil det er kommet derover, så alt hvad du sletter gemmes indtil backupprocessen har kørt sin Time Machine-rutine. - Det varer i øvrigt lidt tid efter at time machine er kørt til pladsen er tilbageerobret, men det er det, der skal til, så lad den stå åben - gerne hele dagen eller natten efter du har haft en ekstern harddisk på og den har færdiggjort backup-processen.
Avatar billede JJ77 Juniormester
16. marts 2013 - 22:35 #7
Hmmm... problemet løste sig ved at jeg slettede en del større filer og så genstartede.. ved genstart poppede noget file vault indeksering frem. Virkede som om at den skulle genberegne pladsen/reindeksere eller noget i den stil.. Det er som om at der er en bug i krypteringen?

Du kan bare smide et svar hvis din version også virker.. jeg nåede dog ikke at få det prøvet da ovenstående løste problemet :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
17. marts 2013 - 01:37 #8
Ups, du skrev ikke noget om Filevault. Ja, det giver en ekstra dimension, da det nok kræver en ekstra komprimering af det image, som filevault i realiteten er.  Men godt det kom til at virke :-)